Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Nostradamus

Av Anders - 2 januari 2009 11:57

Julias mamma brukar tydligen säga att det man gör den förste januari, det kommer att sätta tonen för hela det kommande året. Verkar som en väldigt hård deal att utgå från just förste januari, tycker jag. Hello Saferides January first and it's already clear/ it's gonna be another crappy year dyker osökt upp i huvudet. Men nu var vi ju faktiskt inte bakfulla alls över huvud taget i år. Om man tänker sig att gårdagen med sina ups and downs kommer att motsvara årets ups and downs, så blir det nåt sånt här:


Januari till mars - lugnt och stilla. Omvärld badande i fint väder beundras genom fönster.

April och maj - Frejdigt promenerande på livets stig. Rosor på kinden och solsken i blick.

Juni och  juli - Alltihop övergår i tröstlöshet och harvande och tunnelseende. Man är kall, hungrig och alla lunchrestaturanger i hela världen har stängt eller är överfulla. Tres Beckett.

Augusti - Man kapitulerar och äter funktionell barmat på O'Learys på Centralen (!) med ett Troll som bara vill springa omkring på golvet och fan inte äta. Vilket metaforiskt torde innebära att gilla läget, hur det nu kan tänkas se ut då.

September - En stor trötthet slår till alldeles för tidigt.

Oktober - Kaskadkräkning på köksbordet. Enstaka incident utan eskalation. Vågar dock inte tänka på vad det kan innebära metaforiskt.

November och december - Frid. Trötthet. Melankoli. Vag längtan efter något Något.


Luktar lite mellanår va?

 
 
Julia

Julia

2 januari 2009 12:58

Mellanår ska inte underskattas. Du har dessutom en liten knodd som kommer upptäcka nya saker minst en gång i veckan och minuten, och därigenom i förlängningen likaså du.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Artemis

Artemis

2 januari 2009 21:15

Januari: kaffe o ostsmörgås själv i ett tomt kök
Feb: mys i en stor säng med bästisen o bästidens bäbis
Mars: mer kaffe i köket, nu med några andra
April: spela lego-starwars på x-box med febrig 5åring som fuskar.
Maj: spela Bamsebingo på x-box med febrig 5åring som fuskar.
Juni: Varm dusch gör susen
Juli: Sitta i köket o berätta roliga (gärna med bajstema)historier med kvittrande 5åring.
Aug: Äta rester.
Sept: Vilja börja gå hem, tjata på make.
Okt: Kaaaallt!!!
Nov o Dec: hemgjord pizza och JÄTTELÄSKIGA skräcknoveller på talbok och myys.

http://www.ansvar.bloggagratis.se

 
brallan

brallan

2 januari 2009 22:27

Intressant tanke, intressant tanke.

http://brallan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ullrika

2 januari 2009 22:49

äsch då. lär la inte bli några mellanår med ett Troll i sitt hus! men det var spännande att läsa dagsdagboken. och att följa kräken. antar det var ett Trollkräk?

ps. kan du kanske lägga till ett alternativ i din frågning till vänster: - jag var tvungen att googla "nihilist". inte för att jag skulle kryssa i det alternativet, men jag tänkte på nån annan stackare. ehum.
:)

 
Tant Grön

Tant Grön

2 januari 2009 23:31

Har inget med inlägget att göra, men nu får de ge vika och visa lite 50-tals inredning från Med knivens eminenta boning. Jag döööööööööör av nyfikenhet!!!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

2 januari 2009 23:32

Jag tror minsann att Trollet är slående lik sin far.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

2 januari 2009 23:47

Ullrika och Julia - Nä det vore väl skit om Trollet tog och dunkade in ett mellanår innan han är två fyllda ;-). Jag tog mig friheten att utgå från mig själv som "vuxen person med själsliga ups and downs fristående från papparollen". Men det är väl tveksamt hur giltigt ett sånt perspektiv är...

Ullrika (igen) - Fast tanken var nog att riktigt knallhårda nihilister (som inte behöver googla) skulle få syn på alternativet och känna sig lite sedda i just SITT principiella ställningstagande.

Artemis - ditt 09 will kick ass, det är ju uppenbart.

Brallan - eller hur, eller hur?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

2 januari 2009 23:49

Tant Grön - Ålrajt. Det blir heminredning nån dag, promiss. Trollet liknar sin far en del, stackarn. Annars är det många som brukar drämma till med morfar.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

3 januari 2009 18:59

Här var det mest promenad - i sol - och vila... det får gärna hänga i hela året.

Nästa år ska jag notera timme för timme och bli spåtant. Nu är det för sent.

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Ingen bild

Linus

7 januari 2009 23:07

Fan vilken deprimerande tanke.... då skulle jag ju jobba fram till september någonstans... på x-change....hu!

 
Anders

Anders

8 januari 2009 12:53

Linus - hej och välkommen tillbaks! Jobba på växelbyra tills september skulle om inte annat vara lite svårt att förklara på polishögskolan, gissar jag?

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards