Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Nämen kolla. Såhär ser jobbångest ut i algebraisk form

Av Anders - 18 maj 2009 23:20

Skulle man beskriva min jobbsituation för närvarande som en ekvation skulle det bli nåt i den här stilen:


X+Y+Z(N+P) = A


där A < 31 (som i sista augusti som i deadline) och samtliga andra storheter är totalt okända.


MIna förutsättningar just nu: Jag har inte fått in tillräckligt många av historierna som pjäsen ska bygga på. Jag vet inte vilka som ska vara med i ensemblen. Jag vet inte ens riktigt hur många som ska vara med i ensemblen. Språkfrågan (vill säga hur vi ska göra föreställningen tillgänglig på både svenskt och norskt teckenspråk, samt talad svenska och norska) är heller inte utredd. Det hela är således...aningen svårlöst för närvarande. Vi snackar kreativ tvångströja med en kniv. Orden soppa och spik kommer för mig.


Och samtidigt ligger kommunikationsavdelningen på mig för en säljtext och en titel, jag skickar desperata mail med ordet NU i versaler tämligen frekvent förekommande till projektledarna och dagarna tickar iväg en efter en. Fy fan vilket glamouröst liv man lever.

 
 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

19 maj 2009 20:55

Skillnaden mellan ett glamoröst och glamorlöst liv kanske hänger på om man umgås med kända eller okända storheter?

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Bloggblad

Bloggblad

19 maj 2009 22:03

Jag är impad att du ändå hinner blogga. Det gör inte jag. Tjuvläser bara lite här och där eftersom jag är sjukt nyfiken och inte alltid orkar göra det jag ska. Jag har deadline för en upplaga på 12 sidor som går till 6000 hushåll... och eftersom jag vill kunna visa mig på stan har jag en del krav att uppfylla. (För jag får ju kommentarer om allt jag skriver.)

Värst är att redigera och stryka och ändra och rätta i en del dravel jag får in... Enklare att skriva själv. Nej, värst är nog att tjata ihjäl sig på den ansvarige utgivaren som aldrig kommer in i tid med sitt bidrag...

I höst kommer jag att få en lilltå med i en musikal i en medelstor svensk stad... av en som just nu gör som du: samlar in och sätter ihop. Törs knappt tro det så roligt känns det.

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Anders

Anders

19 maj 2009 22:12

Hakke - Min erfarenhet av kända storheter säger att det inte alltid är så glamouröst att hänga runt dom heller...

Bloggblad - Fast mitt problem just nu är ju mest frustrationen över att inte RIKTIGT kunna sätta fart, utan gå runt och småpeta och gissa och anta. Samtidigt som jag ju vet att det kommer att bli så sjukt bråttom på alutet. Kul med musikalen!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
ullrika

ullrika

19 maj 2009 22:17

alltså. anders. förlåt men jag är hemskt trött och läste in för mycket i det här. anagrammade ihop formeln fel och fick en grej som Maali har, men inte Trollet. öh..

kan du hjälpa mig att hitta nåt att skylla på?

å du. det känns som min arbetssituation är en smula mindre kaotisk än din. fast det hjälper ju inte dig så jag skickar styrkehälsningar också som om dom kom från självaste vad-hon-nu-heter-armbryterskan-från-norrland!

http://ullrika.se

 
Anders

Anders

19 maj 2009 22:18

Ullrika - Tyvärr inte. Du är en snuskig snuskig snuskig människa. ;-)
Hon heter Heidi Andersson, och jösses, hon är cool hon.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

20 maj 2009 17:25

Det är bara att lita på att det händer en massa saker i bakhuvudet, sånt som sen gör att allt faller på plats just innan det absolut är i sista minuten.

(Just nu kan jag skylla på vädret att jag sitter här. Inte fasen kan jag plantera växter i åskregn! Och inte stryka för det är nästan mö.... äsch, vad ser jag norrut? Det klarnar upp. Har inget att skylla på längre!)

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Ingen bild

Johan

20 maj 2009 21:47

Armbyterskan från Ensamheten....bara en sån sak liksom...

http://www.heidiandersson.com/Default.asp?path=5081%2C4501&pageid=5855

 
Anders

Anders

20 maj 2009 22:02

Bloggblad - Fast det är ju det som är problemet. Det händer ingenting i bakhuvudet, för bakhuvudet har inget att hänga upp sitt bakgrundsbrus på. Alls. Fast nu har det gått ett par dygn och ett och annat har klarnat.

Johan - Bra film den där! Fatta hur filmarens saliv flödade till när hon fick höra talas om Heidi för första gången: "Hon är världsmästare i armbrytning? Och hon bor i en by som heter...? Där alla är släkt och ALLA bryter arm!?!"

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
ullrika

ullrika

23 maj 2009 23:09

där ser man. du kan armbryterskor du. och näää.. inte alls snusk. vad sjutton tror du jag fick det till?!
:D

http://ullrika.se

 
Anders

Anders

25 maj 2009 00:02

Ullrika - Jag kan en armbryterska. Singular. Du läste det naturligtvis som "kyssnypa", den där gamla ringleken från Ångermanland som var så rasande populär i Nygammalt. Eller va?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
ullrika

ullrika

29 maj 2009 03:16

Anders. när jag läser såna kommentarer som den du ger mig ovan så blir jag lycklig hela kroppen. jag blir verkligen jättejätteledsen att du ska sluta bloggas. dina galna blaikusar. och hallå där! vad händer med mitt önskade kroppsdelsinlägg?

mjau och dubbelskit. jag kommer sakna dig och Trollet och Loppan jättejättemycket. otroligt mycket. det känns ju som vi känner varann... och nu blev det här jättepersonligt och förlåt å allt det där. jag tror du förstår iaf.

slutligen. jag hoppas jag inte varit inblandad i nåt som har med lessamheterna att göra. har inte sett dig hos mig på ett tag och har gissat du har för mycket att göra. nu blir jag blir jag lite osäker... jag ska inte vara det va?

mestaste bamsekramen till ditt lilla Troll från mig (och Maali)! - och be honom krama dig och Lopp-mamman också.

mjau. med en kniv.

http://ullrika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards