Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Öhm, Amos? Du har ett par döda grävlingar i ansiktet.

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.


Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåttermaskin i disigt gryningsljus i vinjetten är han det enda jag minns av min barndoms mest obegripliga prime-time-TV. Mannens ansiktsbehåring gjorde ett outplånligt intryck på mig, och när jag själv började få nån ansiktsbehåring att prata om var han mitt stenhårda polisonigideal.


När Loppan och jag precis börjat snegla på varann på universitets A-kurs i Dramatik beskrev hon mig enligt uppgift för sin kompis Lisa såhär: Stort krulligt hår, små runda glasögon, sherry i en fickplunta på klassfesten. Och polisonger som syns bakifrån. Nuff said. Sturm und drang, någon?


Numera kör jag sedan flera år med modestare polisonger, även om jag inte kan tänka mig att skippa dom helt. Och Amos förblir min måttstock när det gäller kindkotletter.


(Bilden hämtad härifrån: http://www.dailymail.co.uk/news/article-492855/Emmerdale-Amos-leaves-1-2m-man-nursed-final-years.html)




 
 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

20 maj 2009 07:23

Tittar man på gamla släktfotografier ser man att mormors farfar inte bara hade skoaffär i Uddevalla utan också stans skönaste polisonger.
Hade jag haft minsta anlag hade jag kört stenhårt med polisonger, men de generna hoppade tydligen över min generation. Vill jag ha behårade kinder får jag köra mer den här stilen, tyvärr:
http://www.topnews.in/agyness-deyn-2007-british-fashion-awards-horticultural-hall-london-27913

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Julia

Julia

20 maj 2009 07:44

SOM SYNS BAKIFRÅN! Fett.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Ingen bild

Linus från länge sedan

20 maj 2009 10:24

De där polisongerna är i levande minne här också - 12 år senare.

 
Anders Sparring

Anders Sparring

20 maj 2009 11:59

Som jag minns dig har du just såna där kindkotletter. Sherry i fickplunta! Svårt nördigt men också gott. Jag gillar sherry. Sherry och goda cigg.

http://anderssparring.blogspot.com

 
Översättarhelena

Översättarhelena

20 maj 2009 14:40

En fråga bara: Är det väldigt modernt bland halvunga män med lätt kulturell framtoning i Stockholm att ha såna polisonger som du? Senast jag var i huvudstaden var jag nära att hälsa på den ene efter den andre i tron att det var du. Men det var det ju aldrig!

http://oversattarbloggen.blogspot.com

 
Översättarhelena

Översättarhelena

20 maj 2009 14:41

Förresten vill jag inte säga vad vi brukar kalla polisonger här i familjen. Det är nämligen ett ord som man bara får använda om man själv har lite resandeblod i ådrorna. Det slutar på -hängslen.

http://oversattarbloggen.blogspot.com

 
Bloggblad

Bloggblad

20 maj 2009 17:22

Men HÄRREGUD!!! Lever den karln än? Han var ju gammal redan när maken och jag flyttade ihop och införskaffade vår första svartvita tv våren -75... Sen såg jag serien ända tills den förpassades till pansjotider. (Och jag lärde mig spela melodin också!)

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Bloggblad

Bloggblad

20 maj 2009 17:27

Fy tusan vad gammal jag kände mig av den där listan? Kunde du inte haft alternativ upp till 100, så jag inte behöver hamna i näst sista rutan!!!! (Eller har du kanske åldersgräns?)

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Anders

Anders

20 maj 2009 21:49

Hakke - Antingen är det nåt fel på den där länken eller så har dom ändrat den. eller så är det värre ställt än du låter påskina: bilden föreställer en typ sjuttonårig modell.

Julia - Joru. På håll dessutom!

Linus - Trevligt att göra intryck ;-)

Sparring - Du träffade mig nog mitt i själva epicentrum av min Sturm und Drang är jag rädd.

Översättarhelena - Nä det är inte nåt slags specialmode. Inte vad jag vet i alla fall. Hoppas inte det, höll jag på att säga. Näst senast jag skulle köpa nya glasögon och bad optikern rekommendera nånting kom hon stickande med ett par Staffan Valdemar Holm-brillor. Exakta replikor! Jag fick garvande förklara att dom visserligen var fina, men att jag jobbade med teater och det således var fullständigt otänkbart.

Bloggblad - Nä, han dog härom året faktiskt. fick jag reda på när jag googlade efter bilder. Angående åldern och flera alternativ: Det SKULLE jag visserligen kunna göra. Men vis av erfarenhet tror jag att min busiga läsekrets tämligen mangrant skulle kryssa i "100+"-rutan.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

21 maj 2009 00:16

Åh, ansiktsbehåring som är så hett! I lövs it.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

21 maj 2009 08:28

Mmmm, jag sörjer just mina nyligen avklippta polisonger -s om visserligen inte var i närheten av Amos (eller ens dina) men i alla fall...
Nu får jag dra fram dem med våld och vax...

 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

21 maj 2009 11:02

Det kanske inte är länken som är fel så mycket som mina anlag för buskiga pollisar. Hrmf.

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Bloggblad

Bloggblad

21 maj 2009 11:33

*andas ut* Trodde att karln hade evigt liv...

Själv är jag så seriös att jag inte skulle drömma om att kryssa i min mentala ålder som ligger strax under 20.

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Ingen bild

jössessessan

22 maj 2009 08:45

Alltså, hår i ansiktet. Det är så.... främmande. Jag har nån gång drömt att jag har skäggstubb och de drömmarna slår skräckkänslan att bli jagad av Freddie Krüger
i de mörkaste katakomber. Det måste vara den definitiva skiljedelaren mellan x och y.
F.ö känner vi icke varann, jag bara hittade din blogg av en slump och tycker du skriver kul och har roliga komenterer. Jobbar och stressar så mycket och tänker på min omöjliga jobbframtid så jag behöver titta och prata lite tjofaderittan på din blogg ibland. faktiskt den enda blogg som jag kommenterar på. Här är lättsamt på nått vis. Bloggar inte själv fast blir lite sugen mellan varven.

 
jössessessan

jössessessan

22 maj 2009 09:36

Det kanske är lite suspekt att kommentera på andras bloggar utan stadig adress... kom jag att tänka på. Så nu har jag helt skräckslaget skaffat en pytteliten miniblogg.
Ja, välkommen då....

http://lakritspipa-och-anteckningsbok

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 maj 2009 01:25

Halkade in här och nu måste jag bara få säga att jag är riktigt tokig i polisonger. Wolverine är kanske lite väl, men ändå sexigt i sitt sammanhang. Men allt som är liiite mindre hårigt än Wolverine är... tja, attraktivt. Bara min lilla åsikt. :-)

Och kunna se dem bakifrån - WOW! Nu fick jag en ny ribba i MITT liv! ;-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

24 maj 2009 23:57

Frida - Ja, herr Bär är väl tämligen luden han ogg, väl?

Lotta - min vän Linka har alltid pratat om att hon är övertygad om att hon skulle vara skitfin i polisonger. Det tror jag med. Du har alltså KLIPPT av dina? Då var dom rätt långa, va?

Hakke - Hahaha. Det var väl mest känslan av det slumpartade i att länka till just DEN HÄR bilden som gjorde en förvirrad. Vad gjorde du, bild-googlade på "photo model no sideburns" eller vad?`

Bloggblad - Det vore ju väldigt roligt om det vore just han som spelade Amos i Hem till Gården som hade fått evigt liv. Varför då, liksom?

Jössessessan - Oj vad glad man blir (alltså mera över det där med roliga kommentarer och enda stället du kommenterar på än över det där med katakomberna)! Känn dig fortsatt enormt välkommen! Det är för övrigt vad jag vet inte det minsta suspekt att kommentera anonymt. Men det ska å andra sidan bli väldigt skoj att titta in på din sprillans blogg.

GladaKatarina - Jag med: att vara liiite mindre hårig än Wolverine. Tack för glada tillrop och välkommen hit!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 19 maj 2009 23:37

Tittar på mastodontinlägget. "Måste skriva nåt kort och kul också!" Som att plantera pelargonier runt ett kärnkraftverk ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards