Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

2008 års:

Av Anders - 7 januari 2009 12:53

Bästa: Lång och nästan uteslutande fantastisk pappaledighet med världens bästa Troll. 


Datum: 1:e februari, då världens klokaste bror blev världens klokaste filosofie doktor. 11:e september, då det var exakt ett år sen Trollets förlossning började, för den märkliga känslan att gå runt och veta minut för minut vad man gjorde för ett år sen. 25:e spetember, då Trollet tog sitt livs första steg lysande av stolthet.


Nya vänner: Mia Hellström, såklart. Och Kommunist-Johanna!


Nyanlända: Tora, Ruben, Vera och Siri. Välkomna fina ni!


Böcker: City of saints and madmen av Jeff Vandermeer, Anti-Christa av Amelie Nothomb, I Gorans ögon av Stefan Lindberg och Brorsan är mätt av Mirja Unge.


Konsert: Skweee-maraton i Midsommarkransen på Valborg. Grymt sväng, en distinkt känsla av att vara precis där nånting nytt och stort händer (vi var hundra pers och Fredrik Strage i en utkyld restaurang med läckande tak), samt att alltihop slutade med att polisen kom och upplöste kalaset. Vad mer kan man begära?


Skiva: Jag vet hur man väntar med Vapnet (nej ,jag vet att den inte kom 2008)


Låt: Perfect disaster med Mangrove. Hårdare och mera minimalistiskt sväng kan det inte bli - då går nacken av.


Teaterföreställning: Har sett pinsamt lite. Fem gånger Gud av Jonas Hassen Khemiri, originaluppsättningen på Regionteatern Växjö Kronoberg i regi av alltid grymma Sara Giese.


Film: Håll i er nu: Var inte på bio under 2008. Alls. Över huvud taget. Blir alltså en DVD-upplevelse. Capote, tror jag.


Resa: Till illegala teatergruppen Free theatre i Vitryssland. Imponerande och tankeväckande att möta några som offrar så mycket för det dom tror på - och lyckas göra skitbra teater samtidigt!

(Detta är Free theatres hemliga "scen", en sommarstuga ute i en slummig förort)


Hopp om livet: Skuggutredningen och tankesmedjan Det osynliga. Äntligen börjar vi kulturarbetare fatta att vi måste ta tillbaka tolkningsföreträdet.


Oas: Arholma, ack Arholma.

(Såhär klichéfint är det där, utsikt från dansbanan)


Pryl: Ljudboken. Tack gode gud för den (och Vafan är det här för skit? ibland också)


Häng: Öppna förskolan. Jag lever ett glamouröst playboyliv, verkligen.


Kulinariska upptäckt: Hunt's hickory- och honungmarinad.


Tradition: Matlag med Happy Sally. Varannan gång står man för huvudrätt, varannan gång för dessert.


Återkomst: ÖIS tillbaka i Allsvenskan 2009!

 (Fast det kunde man inte tro under just den HÄR skitmatchen, Brommapojkarna-ÖIS 1-0. Hade vi en jävla målchans under hela eländet?)


Pyssel: Behöver ni fråga?


Det här inlägget dedikeras enligt löfte till Frida, som snällt berättade hur man gör för att lägga in flera bilder i löpande text.

 
 
Mia

Mia

7 januari 2009 14:18

Du är min nye vän också :) Har bara inte fått fingrarna ur och skapat nån lista för 2008 än...

http://miahellstrom.driftig.nu

 
Bloggblad

Bloggblad

7 januari 2009 15:50

20% av 15 pers... det kan jag inte räkna ut, men vi är nog inte många som kommer att hålla våra löften i evighet...

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Monica

Monica

7 januari 2009 16:50

Ja, när man befinner sig i de tidigare stadierna av föräldraskap intas film lämligast på dvd. När vi någon enstaka gång lyckats ordna barnvakt (åt 4 barn på en gång - det är inte snutet ur näsan precis) så är man ju så trött så man nästan somnar när ljuset släcks i biosalongen. Bättre då att gå och käka i lugn och ro.
Kul lista!!

http://www.jordochdjur.se

 
Frida

Frida

7 januari 2009 17:37

Så behjärtansvärt av dig, man tackar! Det var väl inte så svårt?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

7 januari 2009 22:34

Mia - åh, jättekram! (Förlåt. Jag ser alldeles för mycket Teletubbies dessa dagar...)

Bloggblad - Det oroande är att i stort sett lika många definierar sig som nihilister.

Monica - Restaurangbesök...(*nåt drömskt i blicken*)

Frida - Det var jättelätt, faktiskt. Inte elkonvertering med spatlar, direkt.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

8 januari 2009 08:07

2008 års nya blogg:
Skojar du? Du sopar banan, med en kniv!

http://hakkesnack.blogsome.com

 
artemis

artemis

8 januari 2009 10:26

Vad är nihilist?

http://www.ansvar.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

8 januari 2009 12:28

Hahahaha JÄTTEKRAM. Haha.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Anders

Anders

8 januari 2009 12:50

Hakke - jag vet inte vad jag ska säga. Tack. Så jättemycket.

Artemis - Wikipedia definierar det sålunda: "Nihilism (från latinets nihil, ingenting) är en filosofisk inriktning som anser att tillvaron saknar ett objektivt syfte, värde och/eller mening. Nihilister anser att det inte finns någon objektiv grundval för kunskap och moral." En nihilist avger således inga nyårslöften, eftersom det inte finns någon anledning att hålla löften. Hej igen förresten, det var längesen!

Julia - Dom dyker upp i mina drömmar numera...

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

8 januari 2009 18:29

Du har inte funderat på att söka för din ansiktsfärg?

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
artemis

artemis

8 januari 2009 20:21

Jaha, då är jag nihelist, innerst inne. Hej hej.

http://www.ansvar.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

8 januari 2009 21:58

Bloggblad - det här är lite pinsamt att erkänna, men fotot är retuscherat. Mitt ansikte är sådär lite helt vanligt cedréfärgat egentligen.

Artemis - Alltid glad att kunna hjälpa någon att hitta sig själv ;-)

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

8 januari 2009 22:29

*andas ut*

http://www.bloggblad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards