Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Tre inte särskilt kända naturlagar

Av Anders - 20 januari 2009 00:43

1) En dag då Anders sedan länge planerat ett viktigt möte på gående fot (för att få prata ifred, utan ett Troll som uppfordrande pekar på fikabödet och morrar) kommer det att vara skitväder.


2) I nära samband med att Anders kallas till blodgivning åker han undantagslöst på en förkylning och får sen sitta och ta emot vädjande sms i några veckor innan blodgivningen faktiskt sker.


3) Dagen innan Anders ska åka iväg och föreläsa för en större grupp lärare får han, ehuru för länge sedan ur puberteten, en finne på en framträdande plats, samt får till en riktig köttfärsrakning med mängder av småsår.


Innan nu läsare med fötterna så stadigt förankrade i birkenstocksen som Frida eller Mård börjar hötta med nävarna och kalla detta för lösa antaganden och hurihelvetehardubelagtorsakssambandethärdå, så vill jag upplysa om att jag har väl utarbetade teorier för dom bakomliggande mekanismerna, helt i linje med dom naturvetenskapligaste av världsbilder:


1) Är med största sannorlikhet ett holistiskt fenomen, i stil med det kända exemplet med fjärilen och tsunamin. I vetskapen om att jag ska gå på jobbpromenad andas jag troligen kort och distinkt genom näsan, vilket rör upp luftströmmar i lägenheten på helt nya, kaotiska sätt. Centralfläktens rytm rubbas en aning, utblåsets temperatur höjs med någon mikrograd, tillräckligt för att starta en lätt luftström. Och så vidare. Inom kort tornar snömoln upp sig vid horisonten.


2) Mitt antagande är att den firma som vunnit upphandlingen om att få sköta landstingets blodgivningsutskick har kunnat erbjuda det lägsta priset i och med att dom har extremt låga personalkostnader. Det gör i sin tur att dom är gravt underbemannade. Personalen får aldrig gå hem (och har försvagat immunförsvar i och med brist på solljus, frisk luft och motion), vilket gör att dom i flera års tid bollat en och samma förkylning mellan sig. Utskicken är förstås bakteriehärdar.


3) I min uppladdning för en föreläsning ingår att jag helt omedvetet gnuggar mig om näsan på ett sätt jag aldrig gör annars. Smuts gnids in i porerna och ger acne. En viss ömhet i (i typexemplet) näsan uppstår, som tvingar mig att korrigera min normala rakningsteknik en aning för att minimera smärta och obehag. Hyveln får en lite sned vinkel. Resultatet är förödande.


Frågor på det?

 
 
Mia

Mia

20 januari 2009 08:13

Nej, det är solklart!

http://miahellstrom.driftig.nu

 
Ingen bild

Lajnus från länge sedan

20 januari 2009 08:38

Precis. Jag är övertygad!

 
maria

maria

20 januari 2009 10:03

Jo du, så ligger det till. Dessutom skickar DOM ut replikanter i rusningstrafik för att försena och irritera människor. Dessa replikanter står också ofta i kön på Konsum samt sitter i diverse telefonväxlar. ALLT för att vi

http://www.botanosofi.bloggagratis.se

 
maria

maria

20 januari 2009 10:10

forts.... att vi som stapplar runt försökandes få ihop våra liv ska dra på oss hjärtbesvär och högt blodtryck. Detta i sin tur leder till att forskningen (som leds av rika skurkar: se Tintin) får ENORMA anslag som sedan används till galej på livets sluttande bana. Medans vi hetsas av andra replikanter att skänka pengar till hjärt- val- och lungforskning. Skrämmande. Förövrigt så är det någon som kollar mej när jag går hemifrån så jag alltid missar t-banan. Fattar inte hur dom gör.

http://www.botanosofi.bloggagratis.se

 
Nina

Nina

20 januari 2009 19:01

Om du skulle prata med Snippe (min pojkvän som alltså egentligen heter Kristoffer. varför han kallas Snippe är en annan och väldigt lång historia en den jag nu ska skriva) skulle du kunna få exempel på ytterligare naturlagar som är skrivna av någon som S kallar för Gubben I Lådan. En ofta återkommande sådan är att det ringer i både mobilen och hemtelefonen samtidigt, gärna preciiis när han ska sätta sig ner och äta. Ibland lurar Snippe denne Gubbe och är mycket nöjd, oftast lyckas han dock inte.

http://www.igel.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

20 januari 2009 19:15

Helt plausibla analyser!

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Monica

Monica

20 januari 2009 23:26

Inget snack - klart det handlar om naturlagar. Den där första känner jag igen. Bokar man in lämpligt utomhusmöte blir det ofelbart hällregn/orkan/snöstorm eller en kombo-variant.

Jag får inte lämna blod (är för kort och väger för lite för att passa in i mallen tydligen...) men din teori låter genomtänkt.

Visst är det så - finnar (finns de ö h t efter 30 egentligen?) dyker upp från forntiden när de som minst behövs.

http://www.jordochdjur.se

 
Anders

Anders

21 januari 2009 00:19

Mia, Bloggblad och Lajnus - I'm here all week! Vilken då Lajnus från länge sen förresten? Dramatik-Linus eller Fikakommissionen-Linus? Eller nån helt annan Linus?

Maria - Jag älskar en god konspirationsteori. Den där tunnelbanesabotören har en utkik posterad i mitt kvarter också.

Nina - heter Gubben i Lådan månne Murphy?

Jord-och-djur-Monica - Jag tror den korrekta termen är vuxen-acne. Det är nästan en oxymoron.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

21 januari 2009 09:50

Nä, såna självmotsägelser vill vi inte ha. Kan vi inte kalla det överdosering av hudkräm istället?

http://www.jordochdjur.se

 
Anders

Anders

21 januari 2009 12:37

Monica - gärna för mig. Vilken hudkräm ska jag låtsas att jag använder?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

21 januari 2009 14:22

Nån fet rackare. Typ Locobase. Bara kladd.

http://www.jordochdjur.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards