Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Målbilder

Av Anders - 21 april 2009 22:40

Årets semester börjar ta sin definitiva form. Fem sköna juliveckor kommer det att bli - för i den här familjen kör vi på gammeldags industrivariant, tacksåmycket. Nån jävla ordning får det vara!

Vi värmer upp med en knapp vecka på det här stället.




Sen hänger vi här i en vecka (Jag är ganska säker på att det är lite större i verkligheten).



Och sen blir det lite sånt här...


...några dagars häng här...


...och en nypa skärgård till (på andra sidan).


Just det här gröngräset hoppas vi drälla i nån dag eller två. (Med just den här Retro-Karin och just dom här Kalle-fötterna).


Liksom bada i just den här lilla sjön.


Och hänga på just den här klippan med -varför inte just Han Den Störige, Sarja och Ola? Mia kan väl också haka på, kanske? Och alla andra som vill?


67 dagar kvar. Jöstanes vad gott det ska bli!









 
 
Tant Grön

Tant Grön

21 april 2009 23:44

Åh, shit va mysigt! Jag tror att jag hakar på er semester istället, he, he. Vi ska till Astrid Lindgrens Värld tillsamman med http://mammabla.bloggagratis.se/ och hennes familj. De ska tälta vi ska bo på hotell, gissa om jag är avis! Mannen stenvägrar att campa!!! Men jag ska minsann insupa atmosfären genom att sitta vid Mamma Blås tält på kvällarna och dricka vin tills solen går ner, he, he. Och en vacker dag, jag lovar, kommer Mannen böna och be om att vi skaffar husvagn, för, klart grabben ska ha en husvagn.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

22 april 2009 07:00

Det här får mig att drömma om en riktig industrisemester också. Det blir nog lite mer hit-å-dit-hipp-som-happ. Men den där klippan ser sannerligen inbjudande ut. Så självklart! Det vita och genomskinliga köttet behöver sannerligen stekas lite snart.

Allt verkar förresten ordna sig till det bästa där uppe i Hälsingelandet. Men visst stannade världen till för en stund.

http://www.menmia.se

 
Sofia

Sofia

22 april 2009 08:57

Men gerej! Jag längtar efter sommaren nog som det är! Riktigt härliga bilder dock!

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

22 april 2009 09:41

Wow - du har verkligen lyckats pricka in alla bitar av svenska sommarcirkeln. Inte illa!

http://www.jordochdjur.se

 
Frida

Frida

22 april 2009 12:13

Men fy vilken idyll! Vi ska ut och härja i USA, det är ju så att man nästan (nästan!) ångrar sig när man ser dessa miljöer. Har ju precis läst Jerusalem av Selma Lagerlöf, hur fan kunde de lämna allt detta?!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders S

Anders S

22 april 2009 14:08

Jisses sicka grymma ställen!
Hyrt? Äger? Lånar? Våldgästar?

http://grynnan.wordpress.com

 
Ingen bild

Bloggblad

22 april 2009 15:18

Oj, så skönt ni kommer att få. Jag ser varken regnställ eller mygg...

Hos oss planeras ingenting - ändå brukar det bli fullt av aktiviteter. Har man ett hus från tidigt 70-tal som är lagom vanvårdat så brukar man inte behöva ha nån fritid. Fast jag gör inget, jag bara står med blåslampan och får fart på maken. Just nu säger jag "nytt kök" så pass ofta att han till slut ska känna att vi faktiskt behöver ett...

 
Julia

Julia

22 april 2009 16:55

Här blire ingen semester alls. På sin höjd en ledig fredag till Gagnef. Jag får leva genom er.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Anders

Anders

22 april 2009 21:43

Tant Grön- Vi är nog nåt år ifrån att det ska vara riktigt praktiskt att tälta. Men när Trollet är ur blöjorna skulle det vara kul att pröva camping. Länge sen jag sov i tält nu!

Mia - Vad skönt att höra! Vi håller såklart en plats på klippan åt dig!

Sofia - Asså, nån som håller på och postar bilder från Miami Beach ska väl fan inte snacka??

Monica - Förutom hällregn då. Och stad. Men det blir en del sånt också, säkert.

Frida - Det var väl inte tillräckligt nära Jesu grav för dom, helt enkelt. Bortskämda rackare. Bra bok, för övrigt!

Grynnan - I tur och ordning: Ettan är vandrarhemmet Bull-Augusts gård på Arholma. Där hyr vi lilla bagarstugan med kök och öppen spis. Tvåan är ett soldattorp i Asby i Östergötland, ett helt oprövat kort som vi hyr för första gången i år. Trean är Yttre Bodane naturreservat, strax söder om Åmål där pappa bor. Fyran är mammas trädgård i Vänersborg. Femman är solnedgång över Marstrand där Loppans föräldrar är året runt-boende. Sexan är från Kimramåla, Kalles släktgård i Småland. Sjuan är Delsjön, allmän badpöl för alla göteborgare. Åttan är också Marstrand. Vi är aningen bortskämda med schyssta sommarhäng, sammanfattningsvis.

Bloggblad - Regn!? I juli!? Har man väl aldrig hört talas om! Du summerar för övrigt rätt bra varför jag inte vill bo i hus...

Julia - Men varför i jösse namn väljer du inte nån glamourösare att leva ditt liv igenom i så fall?? Ska det nu kompenseras så vore det väl bättre att elva sitt liv genom nån som ska öluffa i Karibien än genom en lätt medelålders barnfamilj?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

22 april 2009 22:53

hahaha, du har en poäng! snyggt.

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Brallan

Brallan

23 april 2009 21:27

Ni kommer ju bli utbrända, -på semestern!

http://brallan.bloggagratis.se

 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

23 april 2009 23:55

Asby - coolt namn. När jag blir stor ska jag döpa ett par små hålor på någon sörmländsk ö till Sodom och Gomorra.
Marstrand har jag faktiskt aldrig varit på, trots att vi har stuga i Bohuslän. Det är lite dumt faktiskt. Vi HAR aldrig kommit längre än till södra delen av Tjörn innan det varit dags att vända.

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Anders

Anders

24 april 2009 08:35

Sofia - Jag menar det.

Brallan - Alla är inte bortskämda med att ha sin päron i kåken intill. Då blir det lätt lite flaxigt.

Hakke - Skulle ni känna att det vore läge för premiär i sommar så hör i jösse namn av er. Kanske kan vi agera ciceroner. Sodom och Gomorra! Ha! Och så "Lots lanthandel" och pizzeria Saltstoden.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

retrokarin

24 april 2009 18:47

Ni är förbannat hjärtligt välkomna hela härliga familjen! Vi hörs om detaljer!

 
ullrika

ullrika

24 april 2009 23:04

jag är helt säker på att jag skrivit en kommentar till det här inlägget? har du slarvat bort den?!

http://ullrika.se

 
Anders

Anders

28 april 2009 00:00

Retrokarin - Hurra!

Ullrika - Du måste ha skrivit in spamkoden fel, för jag har inte schabblat bort nån kommentar. Det är lätt hänt att man missar att det händer, för "Felaktig spamkod" dyker upp i ett precis likadant fönster som "Inlägget sparat". Har hänt mig flera gånger. Kommentera igen!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards