Direktlänk till inlägg 23 april 2009

För kännedom:

Av Anders - 23 april 2009 23:42

Än skrivs det pjäser där den enda kvinnliga rollen är en lätt mystisk och skitsnygg prostituerad (som klär av sig naken tre gånger under pjäsens gång) som blir besatt av kärlek till en torsk för att han får henne att komma tre gånger under deras enda korta möte.


Ifall det nu var nån som inte trodde det.

 
 
Mia

Mia

24 april 2009 07:31

Hrm... Då blir jag såklart nyfiken. Vem skriver sånt?

http://www.menmia.se

 
Ingen bild

jössessessan

24 april 2009 07:37

Haderian-hadera-haderian-hadera detta tema kan vi skymta varje daaaa.

 
Ingen bild

Linus från länge sedan

24 april 2009 08:19

Herregud! Jag säger som Mia: vem har skrivit den och vad heter pjäsen?

 
Anders

Anders

24 april 2009 08:31

Mia och Linus - Pjäsen heter Red Light Winter och är skriven av en prisbelönt amerikan som heter Adam Rapp. Enligt citaten på boken tycker en massa stora amerikanska tidningar att den är härlig.

Jössessessan - Har för övrigt läst ett par av Ulf Lundells pjäser. Dom har inte så spännande kvinnoroller heller, kan jag meddela...

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Bloggblad

Bloggblad

24 april 2009 17:08

Är jag förvånad?

Här snackar du med en vars röda strumpor har skavt ända sen 70-talet... Och värr skaver de för varje år när det tycks som om unga tjejer kliver ner från barrikaderna och tar på sig behåarna igen. I de fall där inte plasttuttarna håller sig själva på plats.

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Ingen bild

Linus från länge sedan

25 april 2009 09:56

Herregud.

 
ullrika

ullrika

26 april 2009 13:16

inte heller förvånad. däremot en smula sorgsen.

http://ullrika.se

 
Ingen bild

Johan

27 april 2009 06:49

Sorry Anders men jag testade att automatöversätta ditt senast lilla inlägg...blev rätt roligt, eller också är det bara jag som har tråkigt! Kanske kan Översättarhelena göra ett bättre jobb:

Than down the pieces where the only female role is a slightly mystical and shit pretty prostitute (who dresses herself naked three times during the play time), which are possessed by love for a cod that he gets her to come three times during their single brief meeting .

If it was someone who did not believe it.

 
Ingen bild

Teater Hermelinpenis

27 april 2009 13:06

Vi ville ha rättigheterna till den, men fick beskedet att Elverket hunnit före!

 
Igeln

Igeln

27 april 2009 14:02

Shit asså, den bara måste jag ju se.

http://www.igel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linus

27 april 2009 14:08

Men... vad handlar den om egentligen? Det där KAN ju inte vara själva handlingen? Eller?

 
Anders

Anders

27 april 2009 23:53

Bloggblad - Det är klart att du inte är förvånad! Men detta var faktiskt ovanligt frapperande. Vill för övrigt understryka att det inte ens fanns en tillstymmelse till pyttemöjlighet att det här härket skulle ha hittat in på vår repertoar. Bara så det är tydligt.

Linus FFLS - Två herregud på två kommentarer!

Ullrika - Ämen du vet det utspelar sig i Amsterdam,va. Där är ju läget ett helt annat, liksom.

Johan - Torsk översatt till cod var ju väntat, men konstigt nog roligt ändå. Början blir jag verkligen inte klok på. Hur fan blir "skrivs" "down"?

Teater Heremelinpenis - Kolla upp Uffe Lundells pjäser som sagt. Det lär inte vara så många optioner lagda där. Väldigt väldigt glad att ni är tillbaka, efter mina orättvisa påhopp i höstas.

Igeln - Dessutom har hon HIV i sista akten. Fatta starkt!

Linus - Nämen det är klart att det inte handlar om henne! Det handlar om den här superknullande torskens kompis som är författare och faktiskt jättedeprimerad - vilket är anledningen till att torsken/kompisen hämtar den här horan åt honom i Amsterdam. Bara det att han hinner göra det med henne innan (som typ en testkörning), och då blir ju hon skitkär. Den här författaren blir däremot kär i HENNE. Är du med? DEt bisarraste är att det här inte är en groteskt förhöjd Fassbinerhistoria, utan en amerikansk realistisk pjäs som försöker vara inkännande och liksom ömsint. It' s horror I tell you.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linus från länge sedan

28 april 2009 06:42

Jag vet, lite mycket. Men amerikanarna verkar ju ha fler över ord, så det jämnar ut sig.

(Man kan även läsa det första -med utropstecken- som ett entusiastiskt utrop, medan det andra mest är ett konstaterande av skräp. Som teaterlärare handlar det ju om att kunna tolka text.)

I övrigt kompenserar jag med att läsa Rebecca Gilman.

 
Huskorset

Huskorset

28 april 2009 13:39

Jag trodde väl det. Så lätt ska det inte gå med strukturerna.

http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com

 
Anders

Anders

28 april 2009 22:32

Linus FFLS - Det var inte så jag menade. Utan snarare: "Japp, du har rätt. Detta är en typisk dubbelt-heggegud-pjäs".

Huskorset - Precis. Vore väl skit till strukturer som lät sig rubbas en millimeter för bagateller som att dom sitter som ett arsle på halva befolkningen.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teater Hermelinpenis

30 april 2009 00:10

Vi heter Teater Hermelinpenis, inte Teater Heremelinpenis. Det är svårt att intala sig att stavfelet inte är medvetet.

 
Anders

Anders

3 maj 2009 23:25

Tater Hrmelinelinpennines - Det finaste tycker jag i alla fall är är att vi liksom har en öppen och ömsesidigt generös dialog numera.

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards