Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

OS-guld, VM-guld, Nobelpris, kanonisering och första människan på Mars

Av Anders - 9 februari 2009 17:39

Lite så känns det i magen idag.


För Trollets första egna dagisdag landade, med fröken K:s ord, på Han har varit glad. Inte tapper, inte uthärdande, inte stoisk, inte ens helt okej. GLAD.


Nej nej, inte hela tiden riktigt. Han var lite ledsen precis när mamman gick. Och sen var det inte askul att halka runt på gården när man drattat på arslet för femtonde gången på en timme i slasket. Men annars har han varit glad. Och när Loppan kom för att hämta kastade han en boll till henne, bjöd in henne i leken, log. Hej, kommer du nu? Roligt! snarare än Rädda mig från det här straffet, nu nu nuuuu!


Glad. Jag är så lättad och stolt att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Sen har han inte sovit en minut idag heller och var trött så han vinglade här i eftermiddags. Och imorgon är en ny dag med andra vibbar, jag vet det, och kanske blir det lesset då. Men idag, på riktiga premiärdagen, så visade han för oss att han inte känner sig sviken och övergiven och bortglömd. Att han litar på att vi kommer och hämtar honom. Och att han trivs.


Det är som en present.


 
 
ullrika

ullrika

9 februari 2009 18:53

åh va roligt Anders! va klok han är, ert lilla Troll!! är verkligen jättejätteglad för din och din Loppas skull!

ps. vm i utropstecken kanske?

http://akirllu.blogg.se

 
Ingen bild

Bror

9 februari 2009 19:35

Gott!
/Stolt Farbror Ö-wa.

 
Sofia

Sofia

9 februari 2009 19:39

Han ser ju ut som en liten austronaut :) Gulligull.

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofia

9 februari 2009 19:39

oj, jävligt snygg stavning på astronaut där :D Det visas för mycket om bränderna i Australien nu tror jag :D

 
Ingen bild

Tripletmama

9 februari 2009 20:18

Man far anda en liten klupp i halsen nar man ser lille overallen knata ivag sa dar... gud vad smattingar ar tappra. Mar an en annan.

 
Anders

Anders

9 februari 2009 23:37

Ullrika - Tre utropstecken tycker jag verkligen inte är så farligt när det är så mycket glädje och hjärta inblandat. Tack snälla du! Hur går det för er?

Broppan - Hm. Vänta nu här. Ö-Wa som i Göran eller Öra?

Sofia - jag föredrar ändå kosmonaut :-)

eM - Ja, så satans tappra. Det ska väl också understrykas att dagen på bilden inte har något med dagen i inlägget att göra. Trollet åker vagn till dagis, även om det inte är långa biten, expert på att dra fötterna efter sig som han är.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MA

9 februari 2009 23:50

.
Glädjerikt att på avstånd höra
om ack så duktigt troll på egen hand
farmors magklump smälter sakta bort.

 
Ingen bild

MA

10 februari 2009 00:01

Datorn skötte egen knapp minsann
så blaikuns andra rad blev ordet lång
förvånad såg farmor ok:et komma!

 
Anders

Anders

10 februari 2009 00:07

Mamma - lite fornnordisk smak på't idag tycker jag, morsan! Nåt lite kargt och kantigt. Håll tummarna för att det går lika bra imorgon.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Huskorset

Huskorset

10 februari 2009 00:16

O, jag gläds med dig och Loppan. En kort tid där kändes det som om att genomförd inskolning på dagis var kvittot på att man lyckats bli en hyfsad förälder.

http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Bror

10 februari 2009 03:43

Ja, vad fan heter jag då? Här har jag gått runt och trott att jag heter Ö-wa.

 
Anders

Anders

10 februari 2009 09:17

Klart du heter Ö-Wa! Ö-Wa som i öra går liksom upp i falsett lite mer på slutet.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

10 februari 2009 09:18

Huskorset - Tack! Och låt mig gissa: man hittar alldeles strax nåt nytt att noja över, va?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ullrika

10 februari 2009 10:55

hoho! fyra minsann :)

jotack. det går fint tror jag. maken är den som är tjif över inskolningen!

 
Anders

Anders

10 februari 2009 21:13

Ullrika - Fyra! Missade dubbelstänkaren! (Är du sådär que sera sera runt inskolningen eller biter du ihop?)

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ullrika

10 februari 2009 23:13

både och typ. i blandad ordning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards