Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Anders - 4 februari 2009 13:48

Jag snuddade ju i Sigtunainlägget vid min konfirmation. Johan var där, och var vänlig nog att skicka mig nedanstående bild som rätt väl illustrerar att jag minns helt korrekt vad gäller min utstyrsel.


Vi ser här i samma bild exempel på två vitt skilda epoker. Men där korset känns skönt tidlöst i sin lätt filigransinspirerade design, så ger ju den för åttiotalets allmoge så typiska dräkten mest en känsla av att historien är en jävla kökkenmödding man borde förtränga. Notera också det under den här epoken allorstädes närvarande videokamera-objektivet till vänster i bild. Att locket hänger och dinglar undertill är extremt typiskt för den här perioden.


(Gossen på bilden har för övrigt aldrig varit ihop med nån tjej. Han har bara kysst två. Ett av dessa kysstillfällen var på resan till Kanalöarna som föregick den här konfirmationen och troligen är huvudsyftet till att han genomgår den. Kyssen var en kyss i singular och inträffade på bussen hem, idiotiskt nog. Han är ganska rädd att att han aldrig kommer att få kyssa nån igen. Knulla ska vi inte prata om.


Om man hade presenterat honom för hans skitsnygga fru och underbare lille son som arton och ett halvt år senare kommer att besöka den här platsen i sällskap med en framtida version av honom så hade han troligen trott att det var ett grymt skämt. Detta sagt inom perentes.)





Av Anders - 4 februari 2009 13:35

Jag är så trött att jag håller på att börja lipa. Det var en närmast heroisk insats att jag inte somnade medan jag tappert försökte få Trollet att gå med på sovstundskonceptet under inskolningen idag. Han var klarvaken, såklart. Vadå, i grupp? Och vad är det här för konstiga filtar? Nämen jag tar och går omkring lite här i rummet istället, det är väl okej eller?


Vi måste måste måste börja lägga om våra vanor här hemma. Det håller inte att gå och lägga sig vid framåt ett längre. (Det har det inte gjort på väldigt länge om man ska vara petig. Men nu är det fan allvar). Jag ska i jösse namn gå upp vid sex på morgnarna från och med nästa vecka. Det är ju för fan Bonde-Sverige!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards