Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Nämen hurra. Precis vad världen behöver.

Av Anders - 22 oktober 2008 22:32

En till blogg. Jo, jag vet. Men det tog mig faktiskt såhär länge att bli sugen. För ska vi vara helt ärliga så lider den här demokratiseringen av vem som får komma till tals av samma problem som demokrati i allmänhet - lite för många har lite för lite på fötterna. Det kanske är jag som letar på fel ställe, men för mig framstår det som att nittiofem procent av alla bloggar består av smileys, kramizzz och lite typ mode sådära.

Nu har jag emellertid sent omsider hittat ett par bloggar som jag själv verkligen gillar. Ställen där jag gillar att titta in, där jag kan få en skratt eller nåt att tänka på och där jag känner att jag faktiskt får ett hum om hur nån som jag bryr mig om har det. Och eftersom jag knallar runt i pappaledigbubblan till vardags, rätt frikopplad från min vanliga tillvaro, så inbillar jag mig (förmätet nog) att nån kanske är nyfiken på vad som rör sig i mitt huvud.

Dessutom lider jag av abstinens. Det tog en stund att komma på att det där som skavde mitt i glädjen över att få spendera hela dagarna med Bortbytingen (kaostrollet, diktatorn, önskepojken, knatten, Påsen Med Odygd, kärt barn har många alias) var att ha slutat cold turkey med att Föra Saker Framåt. Vad jag menar är att jag behöver något litet projekt, lätt att gå i och ur. Vad jag egentligen menar (fast det låter töntigt) är att jag behöver en hobby. Nåt jag kan peka på och säga: igår var jag där, idag är jag här. För även om Trollet håller mig minst sagt sysselsatt all sin vakna tid så kan han inte vara mitt projekt. Det vore ju hemskt.

Ska vi vara helt ärliga: det var det här eller ett jävla femtonhundrabitarspussel, okej?

Jag tänker mig Med en kniv som en trestegsraket. Till att börja med ska jag se till att det faktiskt finns en blogg, inte en webbens lilla blindtarm med två inlägg och en bild på en katt. Jag ska göra fint innan jag släpper in alltför många gäster. Steg två är att faktiskt berätta för folk att den här bloggen finns, att hålla den igång och att inte bli alltför intern. Förhoppningsvis ska en och annan som inte känner mig personligen också hitta hit såsmåningom.

Steg tre är naturligtvis gratis hudvårdsprodukter, sponsrade resereportage och i förlängningen världsherravälde. Kul att du ville vara med från början, *lol* kramizzzz!

 
 
Tant Grön

Tant Grön

18 december 2008 23:50

HA, HA, HA, HA. gratis hudvårdsprodukter, lol och kramizzzz! HO, HO, HO!!! Det var ord och inga visor. Du får stå för det tunga artilleriet, jag håller mig till bilder med enklare förklaringar, he, he.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

20 december 2008 01:19

Hahaha, är du ända HÄR nere! Tycker du jag skriver för få inlägg eller, eftersom du ägnar dig åt såna här arkeoloigksa utgrävningar? Puss på dig!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Peter Barlach

Peter Barlach

12 januari 2009 18:25

Man vill ju kommentera det första inlägget.

Mitt första från augusti 2007 såg lite annorlunda ut, men jag försökte verkligen säga samma sak som du.

/Peter

http://peterbarlach.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards