Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Ventilen 3: Flö er, HÖNS!

Av Anders - 24 oktober 2008 22:01

Mera debila nötter i kollektivtrafiken! En fördel med Stockholm jämfört med Göteborg (det finns fler) är att folk har nåt slags hum om i vilken ordning det är praktiskt att släppa på och av folk ur ett kollektivt färdmedel. I Stockholm drar sig dom som väntar på att få gå ombord åt sidorna, bildar en snygg gång i mitten. Och väntar tills ALLA som ska gå av har gått av innan dom väller på. Det ni, sillstrypare! Det är annat än när man försöker ta sig av spårvagnen med en väska - och i värsta fall en sån där jävla öppna-själv-dörr.


Det sista året eller så har samma fenomen dock börjat uppstå på vissa stationer i Stockholm också. Jag tänker på Slussen och särskilt Centralen. Helt likt är det dock inte. Där man i Göteborg möts av en framvällande massa av kretiner som är beredda att klättra över en, så har folk här en liten rest kvar av man ska släppa av folk först i förlängda märgen. Med följden att dom bara står som jävla kor och bara glor på en. Väntar tålmodigt på att det ska bli klart att gå in, men missar helt att man inte kan Bruce Lee-skutta över hela deras vägg av pöbel. Särskilt inte med en stor väska (ja just det, Centralstationen ja), en barnvagn eller BÅDE en stor väska och en satans barnvagn (som idag). Helst vill jag ta sats och bara braka på och knycka hårt med väskan mot folks smalben - men det går ju ut över Trollets stackars fötter som blir murbräcka.


I samma bunt vill jag stoppa alla som går i bredd och strosar i gallerior och köpcentrum. Oj, vad jag vill trampa er på hälarna och sparka er i knävecken. Oj vad jag vill att ni ska bli ficktjuvade och kullsrpungna och slå näsan i marmorgolvet hårt hårt.


Och vad gör jag? Som alla andra i den här stan har jag utvecklat ett ursäkta som uttalas schÄKta och som alla vet betyder flytta på dig idiotjävel. Men det är ju en klen tröst.

 
 
Ingen bild

Ola

24 oktober 2008 23:12

Jamenvafaan, så fort man flyttar sig ett minsta steg i sidled nere på nån av era helt fantastiska tunnelbanestationer så kan ge sig faan på att man ställer sig i en urinpöl :(

 
Anders

Anders

24 oktober 2008 23:24

True that. För övrigt: när man är ute och luggar vagn och därför åker hiss på stationerna upptäcker man hittills oanande urinstinkande miljöer. Mmm.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fetkatt

26 oktober 2008 10:06

Göteborgare har ingen som helst uppfostran vad gäller kollektiva färdmedel!
För i helvete! Grrr!
Kan numera omöjligt opponera mig mot att stockholmare kallar resten av Sverige för "på landet"...

 
Ingen bild

Linus

27 oktober 2008 20:14

Vafan?
Som exilgöteborgare i storstaden tycker jag inte att skillnaden på av och påstigningsdiciplin är särskilt slående, alla ska tydligen på med en gång, iallafall om det är rusning. Skillnaden är väl att man ska köa till bussen i nazistockholm och att man tydligen är utvecklingsstörd eller galen om man ser någon i ögonen eller gud förbjude säger ursäkta (och menar det). Vad är brådskan ? Dom utmärkta tunnelbanorna går ju faktiskt hela tiden och tre minuter av livet är ju bara tre minuter. Jaja du får väl skrika schäkta och köra över mig nästa gång jag såsar omkring Anders:)

 
Anders

Anders

27 oktober 2008 22:06

Jomen Linus, nu pratar jag ju i första hand om att komma AV tunnelbanan. Då handlar det inte om tre minuter, utan åt helvete fel del av stan :-)
Kul att du hittat hit!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linus

28 oktober 2008 16:42

Jo jag blir också lite halvpsykopat på dom som ska tränga sig på innan man hunnit av, men då brukar jag trösta mig med att de flesta väger mindre än jag och bara gå. Du borde väl kunna använda barnvagnen som murbräcka, det verkar vara en ganska populär lösning:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards