Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Några irrvägar, ett buhu och en trevlig helg

Av Anders - 13 november 2008 22:48

Här backstage på bloggen finns en del spännande funktioner, kan jag meddela er som inte är med blogg själva. Till exempel kan jag se från vilka sidor folk som kommit hit genom att klicka på länkar (och alltså inte själva skrivit adressen på adressrade) har kommit. Det rör sig om gästböcker jag har skrivit i och min facebook-sida, men också en del googlingar. Dom flesta har uppenbarligen letat efter just det här stället och googlat "medenkniv" eller "kniv+blogg", men några har irrat hit på andra sätt.


En person googlade sexblogg, och tyckte uppenbarligen (läskigt nog!) att en sexblogg som hette Med en kniv! verkade läckert. Han/hon hamnade i mitt inlägg Anders i Underlandet om olika sorters bloggar och blev nog grymt besviken.


En person har kommit till bloggen via googlingen Vad har Guldlock för sensmoral och hamnade i sagoinlägget. En annan har av oklar anledning googlat feta+amerikanskor och av ännu mera oklar anledning hamnat här. Ska vi gissa att han/hon kryssade i Var är jag?-alternativet i omröstningen?


Slutligen har en, föreställer jag mig, desperat person hamrat in postkodlotteriet+avboka och snyftande följt en träff hit. Jag tror vi har en potentiell folkrörelse på gång, pipel...


Världens finaste Fetkatt meddelade igår på sin blogg att hon släcker ner. Bloggen har tappat sin funktion för henne, och hon känner inte att hon har tid längre. Buhu, säger jag (även om hon har lovat att skriva ett brev på papper till mig. Minns ni dom? Alltså i kuvert utan fönster!). Jag tar bort länken nästa vecka. Passa på att titta in i ett av webbens mest vardagsaggressiva och roliga och varmhjärtade hörn. Snart är det för sent!


Och så hänger jag upp skylten med STÄNGT. STRAX TILLBAKA. Loppan, Trollet och jag åker till mamma för att fira hennes födelsedag. Får se om det blir nåt bloggat från Vänerkusten. Annars får ni ha en skön helg!





 
 
Ingen bild

MA

14 november 2008 09:17

Härligt med dagisplats precis där ni helst ville! Jätteroligt blogginlägg - du är en mästare på dialoger min son! Välkomna, här längtas det, så kör försiktigt! Mamma, svärmor och FARMOR...

 
Mia

Mia

14 november 2008 11:03

oh den där funktionen har inte jag...tror jag. har inte fattat allt riktigt än. går bara på känsla och bloggar skiten ur mig. men ganska kul att veta sånt där! ha en bra helg du med.

/Mia

http://miahellstrom.driftig.nu

 
Ingen bild

fetkatt

14 november 2008 14:38

Inga tårar min vän! Min blogg (och kanske även JAG?) har tappat stinget och man ska sluta när man börjar kana nedför. Fast helst tidigare...

Min pappa byggde en gång en stålställning att sätta fast på skridskor/pjäxor och sen fästa windsurfingseglet i.

Det var ju en klart cool och användbar uppfinning på IS. I slalombacken visade den sig dock direkt livsfarlig och ändade väl sin korta karriär i en gran kan man säga.

Det skrämmande i den här historien är dock inte att pappsen krockade huvudfota in i ett träd, utan min insikt i att HAN var bara knappt lite äldre än JAG är idag och var så in i h-e kreativ, när JAG inte uppfunnit en enda jääääla användbar pryl NÅGONSIN. Och inte har jag hunnit med att braka in en granjävel i cirkus 70 km/h heller... Skit.

Så det var helt enkelt dags att sluta med min blogg och börja använda tiden till mer dödsföraktande aktiviteter! : )

 
Tripletmama

Tripletmama

15 november 2008 18:32

Ja men da kanske du kan lagga till min lank ist.

http://lovingmytriplets.blogspot.com

 
Anders

Anders

17 november 2008 01:29

Fetkatt - tycker nog att din blogg i sina bästa stunder varit en skön huvet-först-vurpa in i en gran. Det ska bli spännande att se vart din energi tar vägen härnäst!

Malena - hej och välkommen hit! Vad kul! Ska följa din blogg ett tag, så länkar jag när jag har nåt att säga om den. Kram!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards