Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Jahamen kolla oss då!

Av Anders - 8 december 2008 22:42

Babysim steg två går mot sitt slut, och nåt tredje verkar det tyvärr inte bli. Ständigt nedläggningshotade Aspuddens badhus tycks nu faktiskt ha fått ett rivningsbeslut på sig, och att åka kommunalt strax över en timme till Solna för att baby-simma känns trots allt lite väl drygt. Känns synd på både sim och badhus, även om jag med tanke på dom ständiga förkylningar Trollet åker på efter baden där bara kan föreställa mig hur bakterierna frodas i det klorfattiga, fesljumna vattnet...


Kommer att sakna gruppen dessutom. Det är ett vådligt frejdigt och aktivt gäng med tåliga och äppelfriska ungar. Vilket gör att vi rusar fram genom övningarna så att instruktören blir alldeles matt. Det har hon sagt själv. Våra battingar åker rutschkana och torpeddyker och övar grepp och spark och fladdrar omkring i armkuddar med nonschigt jämnmod.


Vid dagens rutschkaneövningar, strax efter att Arturs pappa rutschat honom så häftigt att hela jävla kanan välte och gossen föll i vattnet under den (vilket han accepterade med två host och ett flin) utnämndes emellertid sagde Artur, Tristan och Trollet av sagda instruktör till Dom stora killarna som är helt vilda i vattnet. Alltså även jämfört med resten av gruppen, får man tänka sig då.


Och då höll det på att bli lite farligt. Nånting jävligt malligt tändes i ögonen hos två pappor och en mamma - mitt barn är en av dom vilda helt jävla crazy vattendjuren till barn, hon har aldrig sett nåt liknande, fan! Och sen blev rutschandet vildsint och torpeddyken långa och kolla jag håller inte ens i honom-tjuten borta vid gripräckena högljudda att jag tror att det var bäst för alla att passet tog slut när det tog slut. Alla tre ungarna tyckte det var askul hela vägen in i kaklet, men hade vi fortsatt länge till så hade vi troligen börjat kasta i dom från kanten.


Det hela var lite som min pappa är starkare än din pappa. Fast tvärtom.



 
 
Ingen bild

Linus

8 december 2008 23:44

Ett långskott: har det funnits någon Rafael i Elis simgrupp?

 
Anders

Anders

9 december 2008 01:15

Linus, nix. Vadå, är det nån som är bra i vatten eller? För i så fall lovar jag att Elis fan simmar i CIRKLAR runt han. Ba så han vet.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tripletmama

9 december 2008 04:36

Jag ar ytterst imponerad. Verkligen. Och jag ar lattad att Elis kommer helt klart slippa dessa men for livet som en annan fick, nar man var pa besok i Amals simhall, fran Bengtsfors, och nan liten javulsunge fick for sig att slanga sig ner i bassangen utan att kolla forst. Jaha. Satungen landade pa mig. Och sen dess har jag fobi. Kan lixom inte bara simma i en bassang utan att frenetiskt kolla mig omkring.

Och sa ville jag bara tillagga att Aspudden...dar bor min far...sa nar jag ar i Sthlm, sa ar jag ofta i Ap-udden.

 
Ingen bild

Linus

9 december 2008 17:46

Det är min kusins barn och dom bor i Aspudden, och han lär vara helt grym, dyker typ från 10an själv:)

 
Anders

Anders

9 december 2008 18:51

Malena Tripletmama - ohyfset frodades faktiskt på Åmåls simhall, som jag minns det. Och den där rutschkanan var allvarligt felplacerad. Kul med Aspudden och din far. Då kanske vi FAKTISKT kan ses om ni kommer i sommar!

Linus - höga hopp läggs omedelbart till på Trollets måste-lista. Arma barn ;-)

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards