Alla inlägg den 28 december 2008

Av Anders - 28 december 2008 21:44

Dom mest populära bloggarna på den här portalen läses uppenbarligen främst av väldigt väldigt ensamma och julhatande människor. Antalet besökare som krävs för att kvalificera sig på topp hundra-listan har nämligen i stort sett fördubblats den senaste veckan. Där fick jag för att jag var glad över 40 själar på julafton. En fullständigt hjärndöd idag hare typ inte hänt ett skit-blogg jag slumpvis ramlade in på hade 281...


Således: mina läsare är harmoniska människor som njuter i fulla drag av ledighet med släkt och vänner och verkligen inte har tid med att sitta och läsa några jävla bloggar inte. Jag är glad för det. Verkligen jätteglad. Superduperglad med en kniv. Men, ehm, jag är fortfarande fyra dagar efter jul nere på knappt hälften av vad jag snittade på innan. Så, öhm, jag ville egentligen bara kolla...ehm...


Ni kommer väl tillbaks va? Jag saknar er lite. Jag har fårfiol om ni vil ha.


Av Anders - 28 december 2008 21:03

Många är dom gånger Loppan och jag har muttrat över vissa av våra medpassagerare på den vingliga skuta som är vår bostadsrättsförening. Det kan gälla taskig uppslutning på höst- och vårstädningen som vi år efter år tappert medverkar i. Men oftast har det med sopor att göra. Grovsoprummet, ett litet hus som vi ser från vårt kök, har för länge sedan tvingats stänga för att det blev för dyrt att betala för hämtning av hela utrivna kök, stora jävla färgtunnor, cyklar och annat begåvat som folk dumpade där. Det stoppar dock inte dom värsta jävla nötterna som nu istället staplar sina grejer bredvid sagda hus. Där det står och ser ut som en Ken Loach-film i ett par månader tills nästa gårdsstädning med tillhörande container infaller.


Årets innovation är dock det lata jävla skrap som inte orkat packa sin samlade julskit i flera mindre påsar, utan istället proppat ner hela gegget i en rejäl, naturligtvis genomskinlig, sopsäck. Som förstås inte går in genom nedkastet i sopbehållaren på gården. Vilket såklart betyder att dumjäveln bara ställt den på marken bredvid. Från vårt frukostbord tittar vi ut över en sopsäck modell jättestor bräddfull med julklappspapper, kartonger,  glödlampor, potatis, sillgegga, mosad kalvsylta, rödbetssallad och plastsnören. Som julen i form av en gigantisk spya. Trivsel, kallar vi sånt.


Hoppas hoppas minusgraderna håller i sig tills sophämtningen. Och att dom tar med sig säcken fast dom nog egentligen inte behöver. Kanske kan dom ta idioten som ligger bakom också, om man ber snällt?

Zen

Av Anders - 28 december 2008 20:38

Loppan, Broppan, Trollet och jag gjorde ett tappert försök på mellandagsrean igår, men fick ge upp. Vi hade helt enkelt ingen tydlig plan, ingen rutt, ingen prioriteringsordning. Och då går det naturligtvis inte. Det är som att bestämma sig på morgonen att Det här vore väl en fin dag att bestiga Everest, vore det inte? Var köper man syrgas? Måste man ha syrgas? Hur mycket mat ska vi ha med? Tar vi med vatten eller smälter vi snö? Är det nån som har numret till dom där...vad heter dom, sherpas?


Det som verkligen behövde göras var att skaffa varmare vantar till Trollet (alltså han har jättevarma vantar. Vad han behöver är varma vantar som också är möjliga att faktiskt sätta på honom), samt byta en julklappströja i fel storlek. Vi lyckades med vantarna. Polarn och Pyret var uppenbarligen ingen het adress för mellandagsgamar. Tröjan däremot skulle bytas på MQ, och det fanns inte en snöbolls chans i helvete att jag skulle ge mig in där igår. Det var som Gallerians epicentrum. Måste ha förekommit dödsoffer. Utöver det slirade vi runt i ett vimligt City, vände i dörröppningar, gjorde halvhjärtade genombrottsförsök, svor, muttrade och vinglade planlöst. tills vi slutligen gav upp, av ren och skär bibliofili köpte fullprisböcker på Science Fiction-bokhandeln och sen åkte hem.


Men idag! Vi tog den timslånga promenaden till Skärholmen, anlände rosiga och friska och bestämde oss kollektivt för att nu tar vi det lilla lugna här. Djupan andetag. Ljudet av en hand som applåderar. En gräshoppas meditation över universum i en daggdroppe.


Det ska sägas att Skärholmen var typ en tredjedel så råddigt som City - och jag vill härmed ta tillbaks allt medelklasigt upprört jag kan ha sagt om gallerifieringen av centrum där (jag kan till och med i helig enfald ha skrivit på en protestlista). Men utöver det så var vi dessutom öar av stadighet och lugn. Zen. Zen med en stor jävla kniv. Byta tröjan, check. Till och med hitta några reafynd till på MQ, check. Köpa ny klocka, check. Loppan hittar tröja, check. Äta på foodcourten, check. Trollet vimlar omkring till fots och gör upprepade ambitiösa rymningsförsök, check. Broppan köper T-shirt för att alla han tagit med är i tvätten, check. Köa i en kvart för en iPod och få höra att dom tagit slut, check. Och sen ta bussen hem med ett leende på läpparna. 


Vi borde fan få undervisa i Kung Fu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards