Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Hommage á Bettie Page

Av Anders - 13 december 2008 23:50

Läste i tidningen idag att Bettie Page är död. Vid 85 kan det ju knappast kallas att ryckas bort i förtid, men lite sorgligt känns det allt när ikoner går ur tiden.


Jag gillar Bettie för att hon är nåt så otroligt ovanligt som en pinuppa som mitt i allt sitt överexponerade helylle oskyldigt oförargliga ändå faktiskt får det att kittla lite. Hon är sexig på ett glimten-i-ögat-sätt som ingen annan 50-talsbrutta kommer i närheten av (Marilyn? Puh-lease!).


Dessutom verkar hon ha varit en jävligt cool person. Såg nån intervju med henne på ålderns höst. Hon ville inte visa sitt ansikte, inte för att hon skämdes utan för att hon inte ville göra sina fans besvikna (Och att hon hade fans, det hade hon fattat först nyss, när hon av en slump stötte på böcker i en bokhandel). Och det enda hon ångrade var att hon varit helnaken på en del bilder. Det trodde hon gud kanske hade synpunkter på, nämligen. SM-grejerna då? Nä, det var hon rätt säker på att gud var helt okej med.


Bilden kommer från www.vampress.com

 
 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

14 december 2008 18:55

Många skulle nog må mycket bättre om fler folk fattade vad gud är helt okej med. Och om de fattade vad hon inte är okej med.

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Anders

Anders

15 december 2008 13:52

Hakke - amen. Eller "word" som vi sekulära storstadsmänniskor säger.

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards