Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Florence del 2 - så kan det gå

Av Anders - 15 december 2008 13:39

Knappt två timmar efter att jag skrev mitt lipiga inlägg om att fnatta runt och ta all marktjänst så spydde jag som en kalv. I ett dygn.


Så fick det alltså bli synd om mig också, och det hade jag ju gärna varit utan såhär med facit i hand. Väldigt sedelärande.


Nu är vi på väg ut ur tunneln, men vi är allt en skrynklig liten familj för närvarande...

 
 
Sofia

Sofia

15 december 2008 17:03

Man får passa sig för vad man säger ibland. Krya på dig!

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

15 december 2008 17:34

Stackars dig! Men var glad att vinterkräkhelvetet bröt ut hos er INNAN julhelg etc. Personligen fick jag en släng där kring 25-27 dec förra året. Inte så hett, men jag klarade julafton! (Det gjorde dessvärre inte polaren Marcus.) Ett gissel, det där. Hoppas att du kan ersätta vätskeförlusterna med lite julmust i alla fall!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

15 december 2008 17:43

Jag fick det också, med precis reglementsenlig inkubationstid. Frågan är om de där lussebullarna bör läggas i BIOHAZARD-påse...

http://juliaskott.wordpress.com

 
Igeln

Igeln

15 december 2008 20:53

På juldagen förra året hade vi fest (eller, inte vi riktigt, jag hade inte flyttat in i Snippes lägenhet än) och dit kom de allra flesta av våra vänner. Bland annat ett par vars barn just haft vinterkräkhelvetet. Nu vet jag ju inte om man kan skylla på dem, men dagarna därpå hade nog 98 procent av festdeltagarna insjuknat...

http://www.igel.bloggagratis.se

 
celina

celina

15 december 2008 22:17

Jag kan intyga att Igeln pratar sanning. Shit vilken misär. Vissa skyller på vinterkräkbarnet och andra på utgången på skabbnation. Vem som har rätt är inte lätt att veta.

http://celina.blogg.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 00:23

Allting känns väldigt mycket bättre redan. Har till och med lyckats peta i mig lite kaffe, vilket var bra för huvudvärken. Den enda som fortfarande är risig är stackars Trollet, som lyckats få en förkylning PARALLELLT. Fy faan vad han kämpar.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 01:05

Frida - Vi hinner nog med ett varv till lagom till jul om det kniper. Det larviga är att jag aldrig haft eländet förr, och således gått runt och skrutit om att jag uppenbarligen hör till dom där immuna...

Igeln - siffernissen i mig (är väldigt liten, men finns) säger mig att det var en stor fest. Ni måste ju ha varit åtminstone 50 pers för att en hel person skulle klara sig från sjukan.

Celina - skönt att se att du tar det här med "jag kollar på din om du kollar på min (blogg)" på allvar. Väldigt välkommen hit! Jag tror på ungen. Dom dödshelvetesbakterier som gror i en barnkropp klarar inte ens ett helt rum fullt av dom allra sunkigaste overaller att matcha.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

16 december 2008 06:31

Jag levde också i den villfarelsen...tills förra vintern! Immun my ass. Man kan ju trösta sig med att man inte brukar bli sjuk två gånger samma säsong, i alla fall inte av samma virus.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 13:07

Visst var det tufft att tugga i sig att man då tydligen inte var immun? Det var en integrerad del av min identitet för faaaaan!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Söderbergs Take

Söderbergs Take

18 december 2008 09:29

Jag har tre små.
Jag har inte med dom ute bland folk på vintern.
Dessutom spritar jag alltid händerna när man varit på stan.

Inget av detta verkar dock hjälpa tyvärr. Vi får ju skiten ändå.

http://soderbergstake.blogspot.com

 
Anders

Anders

18 december 2008 14:06

Söderbergs take - det kanske ändå är psykologiskt viktigt att känna att man kämpar emot? Så det får kännas sådär riktigt bottenlöst orättvist? Välkommen hit!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards