Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Vad är kutym i slika fall?

Av Anders - 16 december 2008 00:27

På bilden ovan ses Julia läsa någon av dom actionspäckade Max-böckerna för ett ganska svårflirtat och gnöligt Troll hemma hos oss i lördags. Att sagda Troll var så gnöligt fick sin naturliga förklaring när hela familjen gick in i Vinterkräk-Wonderland senare samma kväll.


Vilket även Julia gjorde nån dag efteråt, som alla läsare som också läser kommentarer (och det gör ni väl för böveln? Allt annat vore ju som att bara äta dom bleka russinen i kakan!) redan vet.


Jag har aldrig tidigare befunnit mig i situationen att min unge smittat ner nån utomstående med nåt värre än en förkylning och vet inte riktigt vad som i det här läget är god ton att göra. Ber man om ursäkt? Skickar man ett blomster, och i så fall vilken sort? Jag menar, det finns ju inga kort med en lessen nalle som håller en termometer och texten Ledsen att min avkomma fick dig att spy tarmarna ur dig att köpa. I alla fall inte på vår lokala present/kraj-bod.


Var vi, med Trollet i spetsen, fick pesten ifrån är jag tämligen säker på. Smitthärden heter Kulturhusets Rum för Barn, och är i all sin charm och mysighet också en ypperlig plats för ungar att möta mångahanda elakartade bakteriefloror från helt andra delar av stan i en enda salivslemmig röra. Det blir inga fler besök där på den här sidan jul. Såvarremede.

 
 
Sofia

Sofia

16 december 2008 00:54

Om jag inte minns helt fel, kan man faktiskt skicka in förlsag till kort på någon sajt. Du borde verkligen göra det! Jag hade lätt köpt det.

Han ser för övrigt lite rosig ut, Trollet. You should have seen it comin' :P

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 00:59

Sofia - Man kanske skulle göra det! Ett sånt kort skulle förresten vara mindre smalt än man kunde tro slår det mig, det skulle också kunna skickas av till exempel mamman i Exorcisten till dom stackars prästerna.

Det på Trollets kind är ett eksem. Och det ser rödare ut än vad det är i blixtljuset.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

16 december 2008 01:48

Men fatta vad kul det skulle vara att ge bort vid alla möjliga tillfällen. Jag hade inte blivit gladare för något annat kort på exempelvis min födelsedag. Det är humor.

Ah! Då tar jag tillbaka min elaka pik.

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 13:05

Artemis skämtar rått härovan om att det skulle vara ett örfilsmärke. Så din pik kändes inte så elak trots allt.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

16 december 2008 13:32

Jag har umgåtts med tillräckligt många barn för att veta att det gör man på egen risk... Så länge du inte säger "varsågod" eller "äh, det är väl inget att gnälla om" så är det lugnt.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Sofia

Sofia

16 december 2008 18:56

Den där Julia verkar vara en hårding :)

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

16 december 2008 19:58

Ditt inlägg väckte obehagliga minnen... Man känner sig lätt skamsen över sin avkomma vid såna tillfällen. Små söta barn ska ju sprida glädje, inte vinterkräksjuka?!
Sista helgen på min föräldraledighet skulle bli en mysig långhelg på Hällebäck var det tänkt, med mellanlandning i Åmål. Fredag morgon kaskadkräks Pyret (alias Sara, 10 månader) över sin farmors utsträckta ben där hon sitter i gungstolen framför tv:n. Och vi fattade faktiskt inte vad som var på färde, utan drog vidare till Uddevalla för att besöka Hås älskade mormor Kerstin (90+) på äldreboendet. Sara var lite blek om nosen, men verkade må bra. Sen åkte vi ut till Hällebäck och möttes av ihållande isande kallt regn och snålblåst, så mycket för en härlig hösthelg med hög klar luft och sol vid havet. Lördag morgon var Hå väldigt risig. Kanske något han ätit? Hås bror med tjejkompis kom i alla fall som planerat upp från Göteborg för att åka ut med båten och fiska. Jag hämtade dem vid bussen. När vi kom in i stugan möttes vi av farmor med en nerskiten Sara i armarna, och Hå som ångade förbi till toaletten. Han låg annars däckad inne i rummet. De gav sig ut på sjön men glömde muggar till kaffetermosen och vantar, och kom tillbaka stelfrusna och dyngsura. De sov inte över i stugan. På kvällen åt vi burgundisk köttgryta. Farmor G reste sig först från bordet och “var tvungen att gå och vila lite”, näste man till rakning var farfar B. Sen satt jag kvar, den siste av negerpojkarna, och petade trotsigt i mig de saftiga champinjonerna och de möra köttbitarna. Mot bättre vetande liksom. För sen var det ju min tur att joina släkten Karlsson i racet till toaletten. Som tur var finns ett utedass också, för det blev trängsel och det var inte läge att köa om man säger så.
Jag fick börja med att sjukanmäla mig första dagen på arbetet efter föräldraledigheten. Välkommen till livet som yrkesarbetande småbarnsförälder, typ. Hås bror och tjejkompisen insjuknade någon dag senare, jag tror inte att de höll kontakten. Hås mormor insjuknade också. Vi blev mest oroliga för hennes skull. Väldigt oroliga. Man vet ju att gamla människor kan dö av sånt. Men hon tyckte inte att det var något särskilt. Personalen hade fått hjälpa henne till toaletten “för hon kräktes lite”. “Men det var inte värre än vanligt.”

 
Ingen bild

Monica

16 december 2008 19:59

Shit värsta långa kommentaren asså. Det ska inte bli en vana! :-)

 
Anders

Anders

16 december 2008 23:46

Sofia - Julia is badass like you wouldn't believe. Se dock mormor Kerstin i Monicas kommentar här ovan för hennes överkvinna.

Monica - du får skriva huuur långa kommentarer du vill så länge dom är sådär fantastiskt roliga! Välkommen hit!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards