Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Endast för dig med HÖG småbarnsföräldertolerans

Av Anders - 16 december 2008 00:44

Fy satan vad maktlös jag känner mig när min unge är sådär riktigt risig. Trollet snörvlar och hostar och kämpar och sover oroligt och är så babianröd i rumpan efter fyra dagars diarré att han börjar gråta ynkligt bara man bär honom till skötbordet.


Och hjärtat svämmar över av ömhet och kärlek och en luddig längtan att få bära åtminstone lite av allt jävla helvetes ont och dumt och jobbigt som just nu härjar i hans lilla kropp. Och när han ändå är så glad och busig mitt i allt, och vill läsa böcker och leka med bollar och sjunga sånger och lär sig nya ord och håller på; då vill jag bara krama honom hårthårthårt medan han gnuggar snor på min tröja.


När han är sådär tapper är han så jävla fin att jag bara vill storböla.



 
 
Sofia

Sofia

16 december 2008 01:50

Jag vill inte påstå att jag har hög småbarnsförälderstolerans, men det här var bara fint som i fint.

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MA

16 december 2008 02:00

Jag kramar er stackare på avstånd(vågar man säga tack och lov i det här fallet?), och så hoppas jag vi alla är friska när vi ses i jul! Farmor längtar! Hälsningar Mamma

 
Artemis

Artemis

16 december 2008 09:00

Men vad är det för röd fläck på kinden? Har du slagit honom? Orkade du inte längre... Tragiskt.(*OBS* ett skämt)
Uj va söt o go han är och uj va ni får slita alihop!! Heja på!!!

http://www.ansvar.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

16 december 2008 13:06

Tack och kram från ett skrynklig litet Troll och hans farsa.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

16 december 2008 14:21

Efter tre (fd) småbarn vet jag vad du går igenom....men de är tack och lov tuffare än vad man tror de där storleksmässigt sett små knytena! Och trots allt så ÄR det ju tillåtet att storböla ibland, både för att allt är så jobbigt, och av ren och skär kärlek.........

 
Tripletmama

Tripletmama

16 december 2008 19:57

Lillrumpen kommer vara helt okej om bara nan dag, och alla spyor osv kommer glommas bort till nasta gang. For what it's worth, det blir lattare ju aldre barnet/barnen blir...nar mina hade magsjuka sist (for sisadar 3 veckor sen) sa lyckades de vid nagra tillfallen spy i en papperspase. Mycket battre an att spy pa mamma/pappa!
Kramar!

http://lovingmytriplets.blogspot.com

 
ullrika

ullrika

16 december 2008 22:28

vi är nog fler som bölar efter det här. på pricken beskrivet! och stackars hela trollfamiljen.

när det gäller din undring i inlägget här under gissar jag att tillexempel en korrekt utskriven check kan vara en lämplig kompensation? ;)

ps. krya mAsSor!!

http://akirllu.blogg.se

 
Julia

Julia

16 december 2008 22:33

Jag tar tillbaka tidigare kommentar och håller med ullrika! =)

http://juliaskott.wordpress.com

 
Anders

Anders

16 december 2008 23:53

Catten - och så är man lite skör av sin egen svajiga hälsa också...Jorå, här har fällts en och annan tår dom sista dagaran. Av båda sorterna. Dessutom en fullständigt obegriplig snyftning till "Summer of 69" på Singing Bee!?!

Malena Tripletmama - det vet jag ju såklart. Det är ju inte förstsa gången knatten är sjuk, bevars. Snarare tvärtom. Jag unnar honom några hela veckor utan hosta om inte annat. Det var ett tag sen. Nu kräktes ju inte Trollet, tack och lov, det stod hans mor och far för. Annars låter papperspåsar väldigt väluppfostrat. Men du kör ju å andra sidan glatt bakning med trillingar, så du verkar fixa vafan som helst. Kram själv!

Ullrika - Tackar. Ibland är det skönt att få blogga av sig lite lip.

Julia - Jaha, då ska jag bara ordna ett checkhäfte då (FINNS det ens såna längre???). Styckpris per spya eller hur räknar vi?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Huskorset

Huskorset

17 december 2008 00:12

Oooo jag vet. Oooo vad jag vet.
Jädrans vad jag saknar dem. Jag har EXTEMT hög småbarnsförälderstoleranströskel just nu.

http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

ullrika

20 december 2008 22:09

kan inte låta bli att hjälpa till:
eftersom checkar idag kostar sisådär tvåmiljoner per styck att använda kanske det är smidigare med kontanter? eller kanske en julskinka?
:)

 
Anders

Anders

22 december 2008 00:40

Par påsar kontaminerade lussekatter, Julia? Vad tror du om det? Det finns sånt där fancy prosthår och allt möjligt!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards