Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Det är ett idogt jobb att driva lite julstämning i sin kropp

Av Anders - 22 december 2008 11:00

Bästa julpyntet: Vår finfina Helene Billgren-tomte, skapad av en sån där krajig plastinidian till häst.

Bästa julmaten: Pappas heminlagda sill. Älgköttbullar. Västervikssenap.

Bästa juldrycken: Must förstås. Samt pappas julsnaps och OP Andersson (säger du jävla Hallands fläder slår jag dig på käften)

Bästa julklappen: Kanske akvariet när jag var elva. Böcker får mig generellt att drägla.

Bästa julsången: Fairytale of New York med the Pogues, Det är inte snön som faller med Anders F Rönnblom eller Jul, jul strålande jul - beroende på humöret.

Bästa dagen runt julledigheten: Annandagen. Allt stoj är över, julbordet är fortfarande gott, man är mitt i nån spännande julbok och tar troligen en lång skön promenad.

Bästa egenuppfunna jultraditionen: Läsandet av Falstaf Fakirs Falstaff, Fakirs Julen:dess orsaker och verkningar sent på kvällen dan före dan. Glädjen i en rolig text man kan utantill. Tångfnösksärk, hahaha.

Bäst i julgranen: Djupt röda kulor.

Bästa julstämning i stan: Slussen när det är mörkt och den där gatumusikant-trion står och spelar vid nedgången till Konsum. Very Karl-Bertil Jonsson.

Största avbräcket: Att för minst fjärde året i rad missa Olas julfest och uppblåsandet av julbananen.

Bästa julhälsningen: GOTT SLUT!


 
 
Loppz

Loppz

22 december 2008 14:14

djupt röda kulor i granen.......;-P

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

22 december 2008 17:21

Falstaff, fakir - sjukt bra.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

22 december 2008 17:46

Loppz - vad är det som gör att det är helt omöjligt att nämna kulor utan att nån gör en snuskig anspelning? ;-)

Frida - du har så rätt. Och fick mig dessutom att upptäcka att inte nog med att jag korr-missat ett f i "Falstaff", utan också det essentiella kommatecknet!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Loppz

Loppz

22 december 2008 23:11

oj anders, ja veet int, d måst va nå inbyggt, infött? ;)

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

23 december 2008 00:39

Ja, det finns mycket tänkvärt i Envar sin egen professor!

"Vattnet är ett farligt gift,
vilket omger Visby stift."

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
ullrika

ullrika

26 december 2008 23:26

jag kan inte låta blir att "rätta" dig på drickat, svensk spiritus i all ära men om det är nåt danskarna är duktiga på är det akvavit. bjud mig en Jubileums innanför skjorta och väst och leendet blir brett!

i övrigt har du fått mig nyfiken på fakiren. ska apselut ge mig an honom... nästa jul? :)

http://akirllu.blogg.se

 
Anders

Anders

27 december 2008 12:37

Ullrika - Jubileums är verkligen inga dåliga grejer heller. Och glöm inte alla bra norska och finska snapsar! Överlag gillar jag nästan allt kryddat brännvin. Hallands Fläder är dock en efterrättssnaps och vidrigt till till exempel sill. Förstår inte varför alla alltid ska komma stickande med den. Och elakheter som Explorer lingon och andra alkoläsker går svullet bort.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ullrika

27 december 2008 23:38

uschiamej. nu svär han i kyrkan. explorer är alltid explorer. med eller utan lingon. och med eller utan snygg flaska.
:)

 
Anders

Anders

29 december 2008 00:11

Ullrika, om man vill supa i en skogsbacke eller så, så visst är Explorer finemang. Men nu pratar jag om snapsar till mat.

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards