Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Kramp. Eller jag menar: GOD JUL!

Av Anders - 23 december 2008 00:13

Sju rim kvar. Kvalitén är på väg ner, big time. Lägstanivån kastar sig upp mot min frifallande knittelknöl. Blandade metaforer på ett sätt som får mig att rodna om örsnibbarna i den sista versen, men metern fortsatt tajt. Paus för blåbärssoppa här vid Västerbrofästet, flåsandning och kontemplation. Stå pall och köra årets rim-mara (i dubbel bemärkelse) till slut i ett massivt svep? Eller säga nog för ikväll och riskera en sen nattmangling imorgon? Hmm.


Har ambitioner att publicera bildbeviset att vår gran är en perfekt kon innan dagen D, men här kläs inga tamträd förrän sent imorgon kväll. Ity sådant är vårt sätt. Det finns alltså en liten risk att det här är sista inlägget på den här sidan julafton. Vill för säkerhets skull önska alla er som ofta, sällan eller bara precis just den här enda gången förirrar sig in på Med en kniv! en riktigt riktigt lycklig, vacker och skön jul. En sån där som blir så jämrans bra att den inte går att blogga om, för vem vill läsa sånt? Och tack snälla för två väldigt roliga månader!

 
 
Julia

Julia

23 december 2008 00:44

1) KNITTELKNÖL heee. Extremt specifik referenshumor, that's what keeps me coming back.

2) Väldigt skön bild.

http://juliaskott.wordpress.com

 
Mia

Mia

23 december 2008 09:36

Oh vilket fint och kaxigt Troll! Mia like! :)

Kram och God Jul!

/Mia

http://miahellstrom.driftig.nu

 
Artemis

Artemis

23 december 2008 14:11

Frid.

http://ww.ansvar.bloggagratis.se

 
happy sally

happy sally

23 december 2008 17:45

Alltså åh vad fint med rim. Jag är imponerad. Förra året gjorde jag ett par stycken, om du ska ge bort exakt samma saker får du gärna använda mitt greatest hits:

Minns du hur det var att vara liten?
Här är en bok om hela skiten
(åsa lindeborgs "mig äger ingen")

håll ut. rim är en fantastisk tradition, på julafton. innan dess är den bara hur jävla jobbig som helst. men håll ut. kram!

http://kanskehappysally.blogspot.com

 
Bloggblad

Bloggblad

23 december 2008 18:13

I år bryter jag traditionen
med rimintensionen
men det blir nog jul ändå
med glögg och knäck


http://bloggblad.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

24 december 2008 00:56

Hoppas du inte slitit ut dig med rimmen och alla andra julförberedelser :-)
Tant Grön önskar familjen "Med en kniv" en riktigt härlig Elsa Beskov jul.
Vi blogges :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

24 december 2008 16:21

God jul Knivas! Ha en fin kväll!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

27 december 2008 12:32

Julia - Thank you thank you. I'll be here all week.

Mia - Vad kul att ni var här! Fast då var det väl mindre kaxigt och mera hålögt Troll, omm man ska vara ärlig.

Artemis - Åt dig även. Julen är en strid för dig, kan jag tro. Hoppas det gick bra!

Happy Sally - Det VAR kul, precis som vanligt. Oj vad vi ser fram emot att se dig snart!

Bloggblad:
Inte bryter jag statuten!
Risk att jag blir utesluten
Från årliga familjeyran
Jag rimmar alltså även fyran.

Tant Grön och Frida - God jul-önskande bloggvänner är fina grejer. Tänk, det visste jag inte ifjol!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards