Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Zen

Av Anders - 28 december 2008 20:38

Loppan, Broppan, Trollet och jag gjorde ett tappert försök på mellandagsrean igår, men fick ge upp. Vi hade helt enkelt ingen tydlig plan, ingen rutt, ingen prioriteringsordning. Och då går det naturligtvis inte. Det är som att bestämma sig på morgonen att Det här vore väl en fin dag att bestiga Everest, vore det inte? Var köper man syrgas? Måste man ha syrgas? Hur mycket mat ska vi ha med? Tar vi med vatten eller smälter vi snö? Är det nån som har numret till dom där...vad heter dom, sherpas?


Det som verkligen behövde göras var att skaffa varmare vantar till Trollet (alltså han har jättevarma vantar. Vad han behöver är varma vantar som också är möjliga att faktiskt sätta på honom), samt byta en julklappströja i fel storlek. Vi lyckades med vantarna. Polarn och Pyret var uppenbarligen ingen het adress för mellandagsgamar. Tröjan däremot skulle bytas på MQ, och det fanns inte en snöbolls chans i helvete att jag skulle ge mig in där igår. Det var som Gallerians epicentrum. Måste ha förekommit dödsoffer. Utöver det slirade vi runt i ett vimligt City, vände i dörröppningar, gjorde halvhjärtade genombrottsförsök, svor, muttrade och vinglade planlöst. tills vi slutligen gav upp, av ren och skär bibliofili köpte fullprisböcker på Science Fiction-bokhandeln och sen åkte hem.


Men idag! Vi tog den timslånga promenaden till Skärholmen, anlände rosiga och friska och bestämde oss kollektivt för att nu tar vi det lilla lugna här. Djupan andetag. Ljudet av en hand som applåderar. En gräshoppas meditation över universum i en daggdroppe.


Det ska sägas att Skärholmen var typ en tredjedel så råddigt som City - och jag vill härmed ta tillbaks allt medelklasigt upprört jag kan ha sagt om gallerifieringen av centrum där (jag kan till och med i helig enfald ha skrivit på en protestlista). Men utöver det så var vi dessutom öar av stadighet och lugn. Zen. Zen med en stor jävla kniv. Byta tröjan, check. Till och med hitta några reafynd till på MQ, check. Köpa ny klocka, check. Loppan hittar tröja, check. Äta på foodcourten, check. Trollet vimlar omkring till fots och gör upprepade ambitiösa rymningsförsök, check. Broppan köper T-shirt för att alla han tagit med är i tvätten, check. Köa i en kvart för en iPod och få höra att dom tagit slut, check. Och sen ta bussen hem med ett leende på läpparna. 


Vi borde fan få undervisa i Kung Fu.

 
 
Julia

Julia

28 december 2008 21:50

Jag

http://juliaskott.wordpress.com

 
Anders

Anders

29 december 2008 00:15

Ja?

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

29 december 2008 12:46

Jag tror det var något slags kärleksförklaring till Skärholmen. Man ska nog inte försöka bloggkommentera direkt efter flygbussen.

http://juliaskott.wordpress.com

 
din hjälpsamma vän i bloggträsket

din hjälpsamma vän i bloggträsket

29 december 2008 22:16

oh oh oh, nu måste jag komma med ett sånt där
töntigt förälder-till-förälder-tips, men på
Team Sportia har dom ett märke på vantar som heter Hestra. Å till dom där små jäklarna har dom vantar med blixtlås som går heeela vägen! Mitt monster har dom å nu är vi påklädda å klara på bara 17 istället för 37 minuter!

http://brallan.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

29 december 2008 23:00

Julia - Aha! Jag trodde lite att det var nån slags basal zen-meditation eller så.

Brallan - Tack! Skitbra tips. Trollets nästa vantar blir lätt ett par Hestra.

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards