Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Anders - 16 maj 2009 23:17

Ur Motormännens vägatlas, 2008 års upplaga. Öhm, det här borde väl nån ha upptäckt eller?

Av Anders - 16 maj 2009 21:53

Kurvorna har flaxat upp och ner som yra höns på sista tiden. Första veckan i maj bjöd på en distinkt känsla av otillräcklighet och en alltför spridd portfölj, vilket ledde till branta dippar i personlighetsindex. Oroliga experter pratade om en dramatiker i fritt fall och det ryktades om drastiska stimulerande åtgärder som vardagsfyllor och weekendresor - vilket fick stora investerare som Sveriges skattebetalare att oroligt börja sälja andelar. Sen vände det tvärt uppåt i veckan som gick, med spänstiga steg, goda idéer och lätt megaloman tilltro till den egna förmågan. Experter varnar dock för att ingenting tyder på att berg- och dalbanan är över, och avråder från alltför långsiktiga investeringar i det här humöret.


PÅ VÄG UPP:

- Mobiltelefonräkningen (Internetuppkoppling numera, och Jag ska bara kolla bloggen lite snabbt blir mycket snabbare dyrt än man tror).

- Mitt sociala kontaktnät i Vippans dagisföräldramaffia (Jag är på nivån låna bananer och passa varandras ungar. Det finns fan treåringar där som vet vad jag heter).

- Lust på helgutflykter och upptäcktsfärder i närmiljön (hej bil)

- Min kunskapsbas om bostadsrättsföreningen. (Jisses, här puttrar en del grannkonflikter som man inte visste om.)

- Framsteg i pjäser under arbete (Jävlar i mig, jag skriver, jag skriver! Börjat skissa på en början till projektet jag är satt att sammanställa tills i augusti. Har DESSUTOM idag producerat tre sprillans nya sidor på Glömma och förlåta, pjäsen som legat i träda ett år och som jag läste ur i torsdags.)

- Den starka känslan av jamenvisst, det HÄR är ju mitt jobb i magen som en följd av ovanstående.

- Längtan till semestern.

- Bloggfrekvens (Nytändning med en kniv, tror jag min själ!)

- Peppen på att grymma delikatessbutiken och lunchrestaurangen Erssons ligger i just vår förort. (Kö ut på gatan mellan tolv och ett, pipel!)


OFÖRÄNDRAT:

- Min konfliktnoja (också på bloggen...)

- Dramaturgiskt självförtroende (Läsa och kommentera manus på ett förlösande sätt? Ge mig en kvart, okej?)

- Läslust (fast jag alltid somnar).

- Graden av skitighet runt midjetrakten, där Trollet har sina dammiga dojor när jag lyfter upp honom.

- Vikt.

- Träningsfrekvens (en gång i veckan, typ).

- Lost säsong 4 (Var det två månader sen vi såg ett avsnitt nu, älskling?)


PÅ VÄG NER:

 - Trollets matlust (tillbaks på ruta ett. Loppan fixar det bra, men pappa lyckas fan inte lirka ner många bitar för närvarande).

- Våra matkostnader (veckohandling! Veckomatsedel! Herrejösses!)

- Kvällshäng med Loppan. (Jävla trötthet)

- Vår trappuppgång (Favvogrannarna har visning imorgon. Fan nästan så man hoppas att dom bara får skitbud).

- Pådden. (Glömmer konstant att ladda den.)

- Min garderob. (Behöver typ allt utom tishar).

- Sparpengar (Varför ska alla jävlar ha betalt sista maj för??? Nu tillkommer dessutom alla kostnader för bilen).


Osäkerhetsfaktor:

Researchteamet ligger fortfarande inte i fas, vilket gör att yours truly, den käcke dramatikern som väntar på sagda research, leker blindbock för närvarande. Och det är ju en rolig lek - tills man slår smalbenet i en jävligt vass bordskant. Då gör det ont. Sen blir det bråttom.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards