Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Anders - 5 maj 2009 23:54

(Och det gör väl, strängt taget, ingen annan heller. )



Bilden hämtad från http://www.dynamiteentertainment.com
















Av Anders - 5 maj 2009 23:16

Loppan, iförd annorak med huva, var just nere för att bängla loss barnstolen ur bilen. Till helgen köper vi en egen, men den här är alltså en hyresmodell och ska tillbaks till butiken imorgon.


Det är lite bök med att få loss en sån där stol. Mindre än för att få dit den, men lite bök trots allt. Och det var kallt i majkvällen, så medan Loppan hängde över baksätet hade hon luvan uppfälld. Ryck och pill och stök. På den mörka parkeringsplatsen.


Så hör hon nån som med en harkling närmar sig bakifrån. Det är grannen under. Han har ett basebollträ i näven. Hans lättnad när han ser att skummisen bara var en liten Loppa överträffas endast av Loppans lycka över att slippa få ett basebollträ i skallbasen.


Men ändå. That's what you get when you mess with Fredrika Bremers Gata. Vi är badass.

Av Anders - 5 maj 2009 22:56

Så okej, jag har gjort min första kvällsmangling på ganska länge. Var nödvändigt att få iväg en del hej hej hur fan går det?-mail till dom som ansvarar för researchen för det här pjäsprojektet jag (sen igår) gett mig in på. Dom ligger efter nämligen, surprise. Research ligger nämligen alltid efter. Och innan jag får nåt slags hum om vad dom fått ihop är det svårt för mig att börja (med tanke på att det här då ska bli en pjäs som bygger på dokumentärt material och inte mina fria fantasier, ja ni fattar). Således en del hej trummelitrum. Och stress. Dag två. För ramarna är tajta, och tiden är knapp och sista augusti ska allt vara klart och då är det ändå två översättningsprocesser som ska pressas in där också.


Men nu var det ju inte gnöl jag skulle ägna mig åt, utan en lätt flippad bloggidé. Se alltså ovanstående som enbart en lipig ingress.


Såhär: jag har fått nåt slags underligt infall om att skapa kategorien Mina bästa kroppsdelar. Mest för att det är ett skojigt namn på en kategori tror jag. Fråga mig inte varför det blev just kroppsdelar, det bara blev det, okej? Tanken är i alla fall att jag skulle skriva ett antal inlägg baserade på det första som poppar upp i skallen när jag tänker på lite olika kroppsdelar. Kan vara en konkret minne, kan vara en bild, kan vara en vibb på kroppsdelen i fråga i allmänhet.


Men för att det ska bli lite roligare och svårare så kom jag på att det ju vore roligt att låta er, mina k. läsare, bestämma vilka kroppsdelar det ska röra sig om. Blogga lite på begäran, liksom! Så om ni i kommentarerna till det här inlägget skriver vilka kroppsdelar ni vill ha blogginlägg om (ni får bara önska en var!), så hugger jag dom första tio föreslagna kroppsdelarna och bloggar om dom i den ordningen. Och blir det skitkul med en kniv så gör vi om det med nån annan rubrik senare. Skrattfest för hela familjen. Det största som hänt bloggosfären sen blaikun, lätt.


Okej, är ni beredda? Då kan man börja önska....NU!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards