Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

TAG VARNING, skummisar.

Av Anders - 5 maj 2009 23:16

Loppan, iförd annorak med huva, var just nere för att bängla loss barnstolen ur bilen. Till helgen köper vi en egen, men den här är alltså en hyresmodell och ska tillbaks till butiken imorgon.


Det är lite bök med att få loss en sån där stol. Mindre än för att få dit den, men lite bök trots allt. Och det var kallt i majkvällen, så medan Loppan hängde över baksätet hade hon luvan uppfälld. Ryck och pill och stök. På den mörka parkeringsplatsen.


Så hör hon nån som med en harkling närmar sig bakifrån. Det är grannen under. Han har ett basebollträ i näven. Hans lättnad när han ser att skummisen bara var en liten Loppa överträffas endast av Loppans lycka över att slippa få ett basebollträ i skallbasen.


Men ändå. That's what you get when you mess with Fredrika Bremers Gata. Vi är badass.

 
 
Ingen bild

Tripletmama

6 maj 2009 00:18

Men gud - ar allt jag kan saga! Han var liksom redo att klippa till...

 
Mia

Mia

6 maj 2009 09:11

Burr... Måste du använda ordet skallbas?

Är den här storyn sann? Inte för att jag tror att du skulle ljuga, men ett basebollträ?! Jösses... Jag är glad att Loppan har en hel skallbas.

http://www.menmia.se

 
ullrika

ullrika

6 maj 2009 11:16

jag blir överförtjust! tjyvar ska med tjyvknep bekämpas. tur det var en Loppa dock, vågar inte tänka vad som hänt om det varit en riktig skurk...

hälsa änormously ömaunt of kred till grannen från mig. fler som honom och bilar skulle stå säkrare på gatan!

http://ullrika.se

 
Håkan (hakke)

Håkan (hakke)

6 maj 2009 13:57

Om någon kom på idén att stjäla bilbarnstolar skulle jag nästan tycka att de gjort sig förtjänta av sin brödföda, med tanke på den otroligt låga timpeng det måste inbringa.
Men framför allt är jag impad av grannen. Inte så mycket för basebollträt, men att faktiskt bry sig tillräckligt mycket för att gå ut och harkla sig.

http://hakkesnack.blogsome.com

 
Anders

Anders

6 maj 2009 23:47

Tripletmama - Han var nog mest beredd att försvara sig, tror jag. Det var inte som att han stod och hötte med träet över hennes huvud, precis.

Mia - Just ja, du kan ju detta med brott på skallbasen. Otäckt! Storyn är sann. Under kvällens styrelsemöte verifierades den av basebollviftaren himself.

Ullrika - Jag är nog mera tveksam till medborgargardistfasoner generellt. Här var det nog mest fråga om att kunna UTSTRÅLA lite farlighet. Grannen sänder inte dödsfarliga kamphundsvibbar i sig själv, precis. Och props! ska han ha såklart!

Hakke - Jamen eller hur! Grymt civilkurage!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
ullrika

ullrika

8 maj 2009 00:04

fast det jag menar är det Håkan uttrycker lite bättre; att visa att det inte är okej att stjäla räcker gott! man behöver förhoppningsvis inte slåss [man SKA inte slåss!] för att få en tjyv förstå att han ha fel. wuff!

http://ullrika.se

 
Anders

Anders

9 maj 2009 00:40

Ullrika - Jag fattade att du inte förespråkade att dänga biltjuvar med basebollträ. Tänkte bara det var bäst att vara tydlig. Och som sagt, jag tycker grannen var helstrong!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 26 maj 2009 22:25

På sista tiden har flera av mina inlägg lett till att folk jag bryr mig om har missförstått och tagit illa upp. Vilket känns fruktansvärt jobbigt. Jag är inte Alex Schulman och den här bloggen har verkligen aldrig avsett att provocera eller göra folk...

Av Anders - 24 maj 2009 23:59

Och jag kröp till kojs vid midnatt, redig som få, Bäst att vara utvilad inför att jag ska köra så långt imorgon, och jojomen, somnade nästan med boken på näsan, men hann släcka och ta av mig glasögonen.   Vid tio i ett vaknade Trollet, snorig, hostig...

Av Anders - 23 maj 2009 22:52

Sitter på övervåningen till ett litet hus på Koön-sidan av Marstrand. Loppan, svärmor och svärfar är på bröllop i Göteborg, en barndomskompis till Loppan som gifter sig idag. (Jodå, jag var också bjuden. Men OSA:t var för länge sen, innan Trollet ens...

Av Anders - 23 maj 2009 22:40

Jag har för första gången kört finfina Röda Sonja från kust till kust. Som ett spjut gick hon! Ändå tog det sju timmar från södraste Ståkkålm till Marstrand där svärföräldrarna bor. Kön mellan Kungens Kurva och Södertälje är ju som alla vet i stort s...

Av Anders - 20 maj 2009 00:39

För att ängsligt manifestera att Nä, idé med Mina bästa kroppsdelar är inte att skriva dom längsta inläggen i mannaminne kommer del tre omedelbart: Polisonger. Översättarhelena önskade.   Här är han. Amos i Hem till gården. Förutom bilden på en slåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards